Най-големият портал за споделяне на видео файлове в интернет – YouTube, ще си сътрудничи с холивудската компания Metro-Goldwyn-Mayer(MGM), съобщава CNNMoney. Това ще е първото споразумение между потрала и някоя от водещите холивудски компании, което ще позволи на YouTube да показва пълнометражни филми от Холивуд на уебсайта си.
Порталът, собственост на Google, е създаден през февруари 2005 година и към настоящия момент има трафик от близо 74 млн. потребителски посещения на месец. Сделката между MGM и YouTube ще е на база на разделяне на приходите от реклами, които ще бъдат включени във видеоизлъчването на филми от популярния портал.
Според основателите на YouTube Чад Хърли и Стив Чен договорът с MGM за предаване на пълнометражни филми е наистина "вълнуващо събитие за портала, защото това е стъпка в ново по-качествено направление, различно от това да се показват клипове с кучета каращи скейтборд". MGM е компанията създател на култови ленти като поредицата за „Джеймс Бонд”, „Роки” и анимационнят филм „Пинко Розовата пантера”.
Интернет потребителите обаче не трябва да очакват, че ще могат да гледат по YouTube новите касови хитове на MGM като „Джеимс Бонд – Спектър на утехата”. Филмите, които ще бъдат пуснати по YouTube, ще са по-стари и ниско бюджетни, като „първата прожекция”, която ще тръгне по видеопортала, ще е „Брониран монах” от 2002 година.