Zynga Inc - компанията, производител на игри за социалните мрежи, представи социална мрежа за геймъри, наречена Zynga with Friends ("Zynga с приятели"). С този ход тя се надява да се отдели от дългогодишната си симбиотична връзка с
Facebook, коментира агенция “Ройтерс”.
Новата мрежа ще групира по двойки играчите, ще създава профили на всеки потребител. Освен това всеки член на мрежата ще може да си чати с останалите, независимо дали ползва игрите на Zynga на
мобилно устройство или на настолен компютър.
Zynga with Friends е "една мрежа, която за пръв път ще свърже всички играчи, без значение къде играят", коментира Мануел
Бронщайн, старши изпълнителен директор на Zynga, пред репортери по време на пресконференция в централата на компанията в Сан Франциско.
“Zynga ще осигури и инструменти за програмиране, за да помогне на външни разработчици да публикуват онлайн и мобилни игри, базирани на собствен софтуер”, заявиха от компанията. Това се
прави с цел да се насърчи създаването на "екосистема", която да увеличава новите заглавия и налагането на нови игри отвъд основните "Farmville" и "Zynga Poker."
"Новите социални функции и услуги имат за цел единствено това повече хора да влизат да играят заедно", допълва Бронщайн.
Акциите на компанията затвориха с близо 5% спад, след като вчера бяха оповестени намеренията на собствениците на Zynga.
Междувременно компанията пусна и Farmville 2. Новата версия се основава на оригиналната популярна игра, като в нея са добавени 3D графики, позволяващи на играчите да разглеждат "света" от различни
ъгли, информира "Би Би Си". Потребителите не могат да "пренесат" елементи от първата версия на Farmville - така те имат стимули да купуват виртуални стоки за ускоряване на напредъка на фермите си.
Инвеститорите се надяват втората част на играта да се окаже по-не толкова популярна, колкото и първата.