bTV Media Group е внесла жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу Нова Броудкастинг Груп. Причината е нарушенаване на забраната за нелоялна конкуренция, установена в Закона за защита на конкуренцията, съобщават от bTV.
За период от четири години между 2009 и 2012 г. Нова Броудкастинг е предлагала рекламното време на дъмпингови цени за подбрани клиенти, т.е. на цени по-ниски от реалното. Провежданата рекламна политика е в противоречие с добросъвестната търговска практика.
Това избирателното предлагане на по-ниски цени от страна на медията на определени клиенти поставя рекламодателите в условия на неравнопоставеност и същевременно застрашава успешното развитие на телевизионния пазар у нас, казват от bTV Media Group.
"Чрез този сигнал се надяваме не само да спомогнем за опазване на здравословната бизнес среда на телевизионния пазар, но и да съхраним интереса на участниците във всички останали индустрии, които са нашите рекламодатели. Смятаме, че всички рекламодатели трябва да получават равнопоставени условия за присъствие в телевизия, за да може пазарът да се развива успешно в среда на обективна и честна конкуренция”, коментира Весела Димова, директор "Продажби" в подалата жалба през КЗК медия.
От друга страна през юни миналата година Нова Броудкастинг Груп беше подала жалба за нелоялна конкуренция срещу bTV. Последната е привличала клиенти с действия, нарушаващи конкурентното право и водещи до монополизиране на пазара.