Кабелните и сателитните оператори задържат за себе си над 80% от приходите от абонати, вместо да ги насочат към производството и купуването на съдържание за зрителите - нови български сериали,
български и лицензни предавания, холивудска продукция, спортни събития и много други. Това се посочва в декларация на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО).
Повод за декларацията е "публичната дискусия за модела на работа между телевизиите и платформените оператори и отражението му върху телевизионния продукт, който получават българските зрители", без
да се споменава продължаващият скандал между "Булсатком" и bTV.
От АБРО обвиниха оператора "Булсатком", че имал 35% пазарен дял, но в същото време декларирал пред членовете на асоциацията по-малко от половината от този дял и че укривалот 26% до над 64% от
абонатите си.
Това са показали две независими проучвания - на АБРО и на пийпълметричната агенция GARB (GfK Aidience Research Bulgaria), проведено през октомври 2012 година.
Миналата седмица Българската асоциация на кабелните и комуникационни оператори (БАККО) призова доставчиците на телевизия изобщо да не дължат такси за разпространение на ефирните програми, тъй като след септември 2013 г. те ще достигат безплатно до
домовете на зрителите заради старта на цифровизацията.
В отговор АБРО посочва, че кабелни и сателитни оператори задържат за себе си повече от 80% от приходите си от абонати. "Според данни на нашите членове платформени оператори отделят за
телевизиите под 20% процента от месечните такси на зрителите, за разлика от Европа и САЩ, където доставчиците влагат до 50%", пише в становището на АБКО.