Подготовката на проектирането, строителството и откриване на строителните площадки на отделните лотове на магистрала "Тракия" са в съответствие с всички законоустановени норми и задължителни процедури. Това посочи Агенция "Пътна инфраструкутра" във връзка с появилата се информация, че строежът на лот 2 от аутобана, който трябва да свързва Стара и Нова Загора, е блокиран.
В днешния си брой вестник "Труд" пише, че строежът е блокиран край село Загоре заради неотчужден курник и земи, които са били пропуснати при изготвянето на проекта за аутобана.
Областният управител на Стара Загора Йордан Николов е изпратил писма до собствениците, че със заповед одържавява част от земята им. Те обаче я атакуват в Софийския административен съд.
Никой не ни уведоми, нито ни обезщети. Обясниха ни само, че парцелите ни са отбелязани като селска мера и затова обезщетението е платено на община Стара Загора, коментира Божана Петкова, която е сред потърпевшите. От общината предложили по 1000 лева компенсация на засегнатите, но те не са съгласни.
Според жената виновна за ситуацията е община Стара Загора, от която навремето са подали непълна информация в АПИ при изготвянето на трасето за магистралата и не са нанесли тяхната собственост на картите.
Терените били закупени още през 1994 г. Върху тях са изградени селскостопански постройки за по 10 000-12 000 пилета. Собствениците им притежават всички необходими документи, но това не било отразено върху картите, предоставени от АПИ на строителите от консорциум "Магистрали Трейс", пише от своя страна вестник "Дума"
Вече трети месец камионите и булдозерите на фирмата изпълнител на участъка от аутобана между Стара и Нова Загора заобикалят обектите и не могат да започнат реална работа. Трите парцела не са били включени при изготвянето на земеразделителния план, по който е правен проектът за магистралата и по който са плащани обезщетения при одържавяването, пише още "Труд".
Божана Петкова заедно с друг от засегнатите собственици - Стойчо Иванов, наели адвокат Александър Желязков, за да си търсят правата. Той вече два месеца се опитва да намери решение, което да не допусне спиране на строежа на магистралата. Собствениците обаче са категорични, че няма да позволят да се строи върху имотите им, докато не бъдат обезщетени.
Клиентите ми притежават нотариални актове, те са построили на имотите си пиличарници, съответно за по 10 000 и 12 000 пилета, а са им предложили обезщетение от по 1000 лв., което е подигравка. Несериозно звучи и заповед под номер РД 11346/3.08, подписана от члена на УС на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, с която се разпорежда събарянето на постройките, коментира адвокат Желязков.