Водещият модел на Renault – миниванът Espace, изхвърля токсични дизелови емисии, надхвърлящи с 25 пъти законовите лимити, е показало изследване, проведено в Швейцария, предаде Reuters. Според немска група екоактивисти оригиналните изследвания на емисиите са били проведени при нереалистично ниска работна температура на двигателя, като по този начин автомобилът е преминал през тестовете на Европейския съюз. В официално изявление от Renault оспориха получените резултати.
Анализът на емисиите, проведен в Швейцария, е извършен от немската лобистка група DUH, но получените данни към момента не са потвърдени от друг тест. Изследването на вредните емисии на дизеловите автомобили идва в момент, в който много екоактивистки и потребителски групи издигат опасения, че тестовете, провеждани от Европейския съюз, не са достатъчно добри, за да регистрират и контролират изпусканите емисии, така че вторите да попаднат в законовите норми. Дори някои производители, сред които е Peugeot, признават, че тестовете не са направени по-добър начин, който би успял да улови измамите. Проведените изследвания на Espace са поръчани от Университета за приложни науки в Берн, предаде Reuters.
В доклада на групата се посочва, че когато се използват и двигателят им е топъл или горещ, 1,6-литровите дизелови миниванове Espace от последно поколение Euro 6 изпускат до 2,06 грама въглероден диоксид на километър, което надхвърля с 25 пъти максималните законови ограничения за вредните емисии на двигателите. При проведените тестове автомобилът е успял да постигне изискването за емисии в размер на 80 милиграма само при работа със студен двигател. По-рано DUH разкри, че някои дизелови автомобили на бранда Opel, притежаван от General Motors, изпускат по-големи нива на въглероден диоксид при употреба, отколкото при проведените тестове.
Скандалът с дизеловите автомобили на Volkswagen предизвика вниманието на много анализатори, потребители и природозащитни групи за манипулациите на тестовете за вредни емисии, които не се ограничават до обикновени измами. Открития при подробни проучвания на манипулациите през последната година сочат, че производителите на автомобили дори отстраняват част от оборудването при тестове, облепят вратите или използват непозволени при нормални условия гуми.