Автомобилният пазар в САЩ се представя в тон с икономиката на страната

03.08.2011 | 16:30
по статията работи: Ивайло Ачев
Южнокорейските компании записват най-добри резултати в САЩ, японските страдат
Автомобилният пазар в САЩ се представя в тон с икономиката на страната

Слаб растеж през месец юли отчете автомобилният пазар в САЩ. Основната причина се крие в недоброто икономическо състояние на страната като цяло, което влияе и на търсенето на автомобили, пише агенция Bloomberg.

Увеличението на обема на американските автомобилни продажби през юли е от само 1%. Най-успешно се представят южнокорейските производители, следвани от американските. Най-лоши показатели съвсем естествено имат японските компании, които още се възстановяват от земетресението от 11 март тази година.

От южнокорейските производители Kia и Hyundai записват най-добрите резултати. Продажбите на Kia се повишиха с 28%, а тези на Hyundai - с 10%. Като абсолютна стойност Kia е продала 45 504 автомобила т.е. с цели 10 хил. повече на годишна база. При Hyundai продажбите възлизат на 59 561 единици - с малко над 5 хил. повече на годишна база.

Пазарният дял на Hyundai в САЩ вече е 5.6%, докато на Kia е 4.3%. Общо продажбите на двата южнокорейски гиганта изостават като обем само от най-големите - Toyota, General Motors, Ford и Chrysler.

Като цяло трите най-големи американски компании - General Motors (GM), Ford и Chrysler, се представят много добре на фона на цялостните резултати на пазара. От американските компании най-голям ръст в продажбите записва Chrysler - 20% на годишна база. Големият растеж се обяснява с успеха на модела Grand Cherokee. На второ място остава General Motors с 8%, а трета е Ford с 6% растеж на продажбите.

GM и Ford обаче занижиха прогнозите си за продажбите през цялата година, като сега очакват, че на американския пазар ще се продадат 13 млн. автомобила, а не 13.5 млн., каквато беше предишната им прогноза.

В четвъртък (04.08.11) General Motors ще съобщи официално финансовите си резултати.

При японските производители спадът в продажбите беше очакван заради природните бедствия от месец март, които нарушиха цикъла им на производство и доставки. Спадът при продажбите на Honda е от 28%, докато при Toyota е 23%. Пазарният дял на Toyota е 12.3%, докато този на Honda е 7.6%. От големите японски компании единствено Nissan бележи растеж в продажбите - от около 2 хил. автомобила повече, отколкото през юли 2010 година.

Въпреки големите проблеми, все още модел на Toyota е най-продаваната кола в САЩ. Това е Toyota Camry. За сметка на това продажбите на друг популярен японски модел в лицето на Honda Civic са намалели с цели 40%.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...