Автономните автомобили ще генерират допълнителни 17 трлн. евро в европейската икономика, сочи изследване

03.12.2016 | 09:00
по статията работи: econ.bg
Изследването твърди, че след 2020 година ежегодно колите, които не се нуждаят от водач, ще предизвикват 0.15% ръст на БВП за всяка от страните на Стария континент
Автономните автомобили ще генерират допълнителни 17 трлн. евро в европейската икономика, сочи изследване
Снимка: БГНЕС

Автономните автомобили ще генерират допълнителни 17 трилиона евро в европейската икономика до 2050 година, сочи проучване, поръчано от "Нисан" и обхванало 6000 души във Великобритания, Франция, Германия, Италия и Норвегия. Това е ръст на БВП от около 5%.

Изследването твърди, че след 2020 година ежегодно колите, които не се нуждаят от водач, ще предизвикват 0.15% ръст на БВП за всяка от страните на Стария континент. Основна причина за това ще са повишената работоспособност - хората ще могат да отхвърлят част от задачите си още на път за работа, облекчаването на трафика и намаляване на загубите, причинени заради жертвите и тежко пострадалите в катастрофи.

Коментирайки данните, шефът на "Нисан Европа" Пол Уилкокс посочва, че са нужни политически решения в цяла Европа, които да изведат като приоритет създаване на подходяща среда за автономните автомобили. В това число се посочва и законодателството, което да ги легализира и да позволи масовото им навлизане.

"Технологиите за автономните автомобили са налични към днешна дата. С масовото производство и цената ще намалее. Основната пречка пред колите без водача е нормативната база", коментира на автосалона в Париж отговорникът за продуктовото планиране в Нисан Европа Стюарт Калeгари.

По този повод Пол Уилкокс препоръчва законодателите да работят в тясно сътрудничество с производителите. Той посочва, че резултатите от проучването показват, че човечеството е на прага на социална и икономическа революция. Според Уилкокс след около десетина година в продажба ще се появят първите автономни коли, които могат да предложат пътуване от врата до врата, без никаква човешка намеса.

Иначе проучването на "Нисан" показва, че най-голямата полза за потребителите от автомобилите, които се управляват, е възможността да вършат няколко неща едновременно, докато пътуваш - проверка на мейла, преглед на документи, гледане на филми, общуване в социалните мрежи и т.н.

Не са малко и хората, които биха използвали времето, за да си доспят. Проучването показва, че около една четвърт от анкетираните, които смятат да си купят кола след пет или повече автомобила, биха избрали модел с автономни възможности.

Като основен недостатък, 48% от запитаните посочват, евентуалните технически неизправности, които биха направили колите опасни. Следват притесненията за това, че нямаш пълен контрол върху колата. Не липсват и опасения, че таксиметровите шофьори ще останат без работа.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...