Създателят на идеята за all inclusive - френската компания Club Med, „стъпва" в България. Тя ще предлага на българите почивки в 80 луксозни курорта в 35 страни на 5 континента. Компанията има представителства в 40 страни. България е 41-та държава, в която Club Med "влиза".
Първоначално идеята за all inclusive включва 5 основни принципа. Първият, който се е запазил и до днес, е: ваканция, по време на която не използваш пари. На един от собствениците на компанията му хрумва вместо с пари хората да се разплащат с мъниста. Той се вдъхновява от пластмасовата гривна на дъщеря си. Разноцветните мъниста стават „международна валута", която се използва за разплащане. И до днес гостите на ваканционните селища носят огърлици в бежово, цвят кафе и шоколад и се разплащат с тях.
Останалите 4 принципа, с които се заражда all inclusive, са: не се чувстваш изолиран (масите са за минимум 8 човека); обличаш се, както ти е удобно, говориш с всички на „ти"; не заключваш врати.
С годините много от нещата се променят. Ако преди години хората са отивали на вечеря по бански и спортно облечени, днес повечето носят елегантни вечерни дрехи. Вратите също се заключват, а учтивата форма на общуване се чува често. Основната идея на all inclusive обаче - човек да се чувства свободен по време на своята почивка - се запазва и днес. Това включва голям избор от дейности (спорт, развлечения, екскурзии), които може да правиш, когато поискаш; свобода да не мислиш за нищо, защото домакините са предвидили всичко до най-малкия детайл.
Club Med е познат по света и като „специалистът на семейните почивки", заради програмите за деца, които разработва. Целта им е да предоставят пълноценен отдих, както на родителите, така и на децата. В „мини клубовете" от сутрин до вечер професионалисти се грижат за децата на възраст от 4-месеца до 17 години и им осигуряват забавления, игри, дори обучения. С този модел на грижа за децата, веригата е единствена в света.
Club Med е френска туристическа компания с над 60-годишна история. Начело на веригата е синът на бившия президент на Франция, Дестен. Club Med притежава летни и зимни курорти на едни от най-красивите места по света като о-в Мавриции, Малдивите, Френска Полинезия. Специфично за нея е, че сама изгражда и управлява ваканционните си селища. Създател е и на българския комплекс „Русалка", който е продаден по-късно.
През 2010 година в курортите на веригата са почивали 1.2 милиона души. Само за последните 7 години в обектите са инвестирани над 1 млрд. евро. Приходите на компанията за 2010 г. са над 1,3 млн. евро.
Във ваканционните селища на Club Med почиват както звезди от ранга на Харисън Форд и Пиърс Броснан, така и българи.
Ексклузивен представител на Club Med за България е TBS (www.clubmed.bg).