Японските автомобилостроителни компании "Nissan Motor Co." и "Toyota Motor Corp." регистрираха най-голямото увеличение на пазарен дял в САЩ през март, поради успеха на новите модели, които компанията представи.
Азиатските автомобилостроителни компании завзеха почти една трета от американския пазар, подпомогнати и от спадналото търсене на моделите на техните американски конкуренти.
Пазарният дял на 11-те японски южнокорейски автомобилни компании, които се конкурират в САЩ нарасна с 2.2% спрямо същия месец на 2001 г. достигайки до 31.3%.
Третият по големина японски автомобилостроител "Nissan" уголеми пазарния си дял в Щатите с 0.7% до 5%, докато "Toyota" - автомобилен производител номер 3 в света повиши пазарното си присъствие с 0.5% до 10.3%. Азиатските автомобилостроители спечелиха общо 6% ръст на пазара, докато американските им конкуренти регистрираха спад в търсенето от 1.6%, пряко повлиян от атаките от 11 септември. След терористичните удари рязко намаляха заявките за нови коли от фирмите за коли под наем, които за американските марки автомобили формират сериозен дял от приходите, за разлика от азиатските им конкуренти. Моделите - "Altima" на "Nissan" и новата модификация на "Toyota Corolla" помогнаха на двете компании да изпреварят техния основен японски конкурент на американския пазар "Honda Motor Co.", смятат анализатори.
Най-големият автомобилостроител в света, американската компания "General Motors"обяви спад в продажбите си през март с 1.7%, докато на втората по-големина американска компания "Ford Motor Co." паднаха с цели 12%. С 4% паднаха продажбите на "Chrysler", американската част от автомобилния гигант "DaimlerChrysler AG".
Най-големият японски автомобилостроител "Toyota" бе подпомогната в своето добро представяне от седаните си "Corolla" и "Camry", както и от средния клас модел "Matrix". Компанията е продала 157 028 превозни средства през месец март. Японската компания "Mitsubishi Motors Corp." обяви нарастване в продажбите с 23% до 32 428, което е рекорден резултат за нея, подпомогнат от търсенето на новия модел малък клас автомобили "Lancer". 37% от "Mitsubishi" е собственост на "Daimler Chrysler".Южнокорейските производители също привлякоха повече клиенти през март.
"Hyundai", която вчера обяви инвестиция от 1 млрд. долара за строеж на първия си завод в САЩ, в Алабама е продала с 19% повече превозни средства през месеца, достигайки до 31 805 броя. Японската компания "Mazda Motor Corp.", която е притежание на "Ford" обяви спад в продажбите с 4.9%, но пазарният й дял, който е 1.5% остава непроменен. "Subaru" също отчете спад в продажбите на всички видове превозни средства, но и нейния пазарен дял остава непроменен, на 0.9%.
Това съобщиха от БГНЕС за ECON.BG.