Азиатските автомобилостроителни компании водени от Honda Motor Co. и Hyundai Motor Co. увеличиха своя пазарен дял в САЩ през юни, за седми път през последните осем месеца.
Представянето на нови модели и подобрените качествени характеристики са основните причини, които накараха все повече клиенти да се ориентират към азиатските автомобили, за сметка на американските. Продажбите в САЩ на превозни средства, произвеждани от азиатски автомобилостроители скочиха с 1% до 461 252, сочат статистически данни на индустрията.
Пазарният дял на азиатските компании скочи с 0.5% до 305, докато делът на американските производители загуби 0.7% до 63.2%. Японските автомобилни компании формират 80% от техните печалби чрез продажбите в САЩ, който е най-големият автомобилен пазар в света.
Honda, която е втората най-голяма японска автомобилна компания и нейни азиатски конкуренти спечелиха пазарен дял без да предлагат отстъпки при закупуването, разчитайки на популярността на новите модели. От американските компании, продажбите на най-големият световен автомобилопроизводител General Motors Corp. скочиха с 4.4% до 452 133, докато номер 2 в САЩ Ford Motor Co. отчете спад с 11% в продажбите си през юни.
Продажбите на поделението на германско-американският концерн DaimlerChrysler AG, Chrysler се понижиха с 3.7% до 202 822 превозно средства. General Motors и Ford включиха в своята политика по продажбите изгодни отстъпки и почти безлихвени финансови оферти, за да увеличат продажбите си и да запазят пазарния си дял.
Общо продажбите на американските компании паднаха с 1.7% в сравнение с юни 2001 г., до 1.54 милиона превозни средства. Акциите на японските и южнокорейските автомобилопроизводители паднаха днес при откриването на борсовата търговия в Токио и Сеул. Акциите на Honda паднаха с 2.4% с 2.4% до 4 900 йени, а акциите на третия по големина автомобилен производител Toyota Motors Corp. паднаха с 1.9% до 3 110 йени.
Акциите на южнокорейския гигант Hyundai от своя страна паднаха с 2.7%. Резултатите на Honda са най-добри от трите големи японски автомобилни компании, като продажбите й в САЩ скочиха с 1.8% до 109 958, подпомогнати от новия спортен джип Pilot, както и от търсенето на минивана Odyssey. Пазарният дял на корпорацията се увеличи с 0.2% до 7.1%.
Продажбите на луксозния модел Lexus на Toyota паднаха с 2%. въпреки това Toyota успя да увеличи пазарния си дял с 0.1% до 9.9%. Продажбите на автомобилна компания номер 3 в Япония Nissan Motor Co., отчете 39% скок в продажбите на седаните Altima. Автомобилостроителят обаче регистрира спад в реализацията на всички други модели, освен Infiniti. Най-голямата южнокорейска автомобилна компания Hyundai Motor продаде 37 000 превозни средства в САЩ през юни, което е 20% увеличение спрямо същия период на миналата година.
Добрите резултати на компанията са повлияни от увеличеното търсене на моделите Elantra, Sonata, спортните модификации на Tiburon и спортния модел Santa Fe. Пазарният дял на Hyundai в САЩ скочи с 0.4% до 2.4%. Kia Motors Corp., която е поделение на Hyundai Motor отчете 10% в продажбите, до 22 498, най-вече заради търсенето на минивана Sedona и малкия компактен клас Spectra. Южнокорейската компания увеличи през юни пазарния си дял с 0.2% до 1.5%.
Това съобщиха от БГНЕС за ECON.BG.