Истинският бум на продажби в Азия е помогнал на немския автомобилен концерн BMW да стабилизира и дори подобри позициите си, съобщава „Би Би Си“. Така приходите на компанията са скочили рекордно за третото тримесечие – въпреки сериозните проблеми на европейския фронт.
Увеличението на продажбите на компанията от началото на годината до края на септември в Китай е с цели 33%, а в Япония – с 21,5%. Това е довело до нарастване на приходите със 17,6%, или с 2 милиарда евро, за периода между юли и септември тази година.
Дори и в мрачната икономическа обстановка на Европа, продажбите са нараснали с 2,6%.
„Очакваме още растеж през четвъртото тримесечие, което предстои. Въпреки че ние – както и целият сектор, все пак си оставаме в конфронтация с проблемните условия за бизнес“, изтъкна главният изпълнителен директор на концерна Норберт Райтхофер.
Общият обем на продажбите на BMW – включително и по линия на марките Rolls Royce и Mini, е нараснал с 9% до 434,963 броя за тримесечието.