Американската технологична компания Apple загуби патентно съдебно дело в Япония. В Токио съдия постанови, че смартфоните и таблетите на Samsung Electronics Co. не са нарушили патентните права на
Apple за синхронизиране на музика и видео данни, информира агенция “Блумбърг”.
Токийският окръжен съдия Тамотсу Шоджи е разпоредил Apple да заплати съдебните разноски на делото, водено в Япония. Това е последното решение в глобалния спор между технологичните гиганти по
отношение на патентите, използвани в мобилните устройства.
След него акциите на Samsung се повишиха, като по този начин изтриха предишните загуби, след като точно преди една седмица американски съд осъди южнокорейците да заплатят над 1 млрд. долара на
американската компания.
Производителят на iPhone заведе делото срещу Samsung миналата година. Твърденията на американската компания бяха, че смартфоните Galaxy S, Galaxy Tab и Galaxy S II нарушават патента за
синхронизация и поиска обезщетение от 1,3 млн. долара (100 милиона йени) за нанесените щети.
Apple и Samsung водят ожесточена борба за пазара на смартфони, който по изчисленията на “Блумбърг” е на стойност близо 219 млрд. долара за миналата година. Двете компании започнаха буквално съдебна
война около патентните си спорове, която се води на четири континента.
На 24 август Apple осъди в САЩ южнокорейския си конкурент да заплати 1,05 млрд. долара, след като съдът призна, че Samsung е нарушила шест от седемте патента за мобилни устройства на Apple. Освен
всичко друго двете компании продължават да са обвързани с търговски сделки, свързани с доставките на компоненти.
Пазарният дял на Apple на китайския пазар
Apple може и да е във възторг от спечеленото дело срещу конкурента си, но неотдавнашен доклад показва, че компанията е лек съперник на много по-важно бойно поле. Делът на Apple на китайския пазар
на смартфони заема доста скромния 7,5-процентен дял през първата половина на 2012 г., според iSuppli IHS, цитирани от “Си Ен Ен”.
Това поставя компанията на седмо място, след Samsung (№ 1), Nokia (№ 5) и локалните марки, включително Lenovo, Coolpad, Huawei и ZTE. Това не е обичайна позиция за Apple. В почти всеки друг регион
на света, където се продава iPhone, Apple е на първо или второ място.
Седмата позиция със сигурност не е мястото, на което компанията иска да бъде Китай, който най-вероятно ще стане най-големият пазар на смартфони в света още тази година, когато се очаква да се удвои
броят на устройствата, продадени през 2011 г. Ако Apple иска да вземе по-голямо парче от пая, може да се наложи да се направи някои отстъпки на китайските потребители.