Акциите на френския автомобилен производител Peugeot Citroen изгубиха 7% от стойността си по време на търговията във вторник, тъй като компанията публикува новия си 5-годишен стратегически план, в който заложените очаквани приходи до 2021 г. разочароваха инвеститорите, предаде Wall Street Journal.
След като за изключително кратък период от време компанията се превърна от нетен губещ в един от най-печелившите производители в индустрията, от производителя очакват доходността им да спадне под тази от 2015 г. през следващия петгодишен период. В плана си, наречен “Push to Pass”, от Peugeot очакват средната оперативна печалба да бъде 4% годишно – с 1 процентен пункт по-малко, отколкото постигнаха през миналата година.
Освен това в стратегическия документ е записано, че до 2018 г. приходите на гиганта ще растат с 10% годишно и ще бъдат пуснати на пазара 26 нови леки и товарни автомобила, сред които са електромобили и хибриди. Очаква се към 2021 г. новите модели на компанията ще се повишат с 27% над нивото си от миналата година.
„Благодарение на финансовото ни преструктуриране ще започнем глобална продуктова и технологична офанзива. Тъй като вече сме по-гъвкави, ние сме готови да променим парадигмата си в отговор на настъпващите промени в начините на употреба на автомобилите“, посочи главният изпълнителен директор на Peugeot Карлос Таварес.