Щатската Агенция за национална сигурност (NSA) следи големите онлайн игри, като World of Warcraft, Second Life и видео игрите през Xbox Live, като понякога нейните агенти се дегизират като тролове или орки, пише “Машабъл“.
Това последно разкритие дойде от документи, изтекли от бившия контрактор на NSA Едуард Сноуден и бе публикувано в понеделник първо от вестниците „Ню Йорк Таймс“, „Пропублика“ и „Гардиън“.
Данните показват, че поне от 2007 г. NSA и нейната британска посестрима GCHQ (Government Communications Headquarters) се тревожат, че терористите може да използват онлайн видео игрите, за да планират тайно атаки, събират средства или просто да комуникират през канали, които службите не следят.
За да прихвана подобни комуникации, двете агенции хвърлят сериозни ресурси в събирането на данни за играчите в мрежата на Xbox Live и поставят агенти под прикритие в World of Warcraft и Second Life. Резултатите не закъсняват – от GCHQ се хвалят, че успяват да прихванат дискусиите на играчите през Xbox Live.
От Blizzard Entertainment – създателите на World of Warcraft, заявиха, че не са давали разрешение на NSA и GCHQ да следят мрежите им. От Microsoft – авторите на Xbox Live и Linden Lab (Second Life) са отказали коментар по темата.
Разкритията за следенето на Xbox Live идват няколко месеца след като критици на конзолата на Microsoft изразиха загриженост, че новата Kinect камера може да бъде включвана от разстояние и с нея да бъдат следени действията на потребителите в домовете им. Отделно експерти доказаха, че при смарт телевизорите на Samsung подобно следене е напълно възможно.