Американски корпорации, опериращи на пазара в Украйна, са засегнати от размириците в района и последвалите санкции от страна на САЩ срещу Русия. Основните причини за притеснения от страна на компаниите са слабата рубла и възможността от засилване на кризата, информира ''Ройтерс''.
Специалисти коментират, че кризата се е усетила още през първото тримесечие на тази година и очакванията за следващото тримесечие са още по-песимистични и несигурни.
Една от засегнатите американски компании е McDonald's, за която Русия е един от 7-те най-важни пазари извън САЩ и Канада, според годишния ѝ доклад от 2013 г. Половината от храната, предлагана в руските закусвални на McDonald`s, е вносна. Слабата рубла е причина за свиване на маржовете на руските ресторанти от веригата за бързо хранене с 2%, повличайки и маржовете на компанията в Европа след себе си.
Главният финансов директор на Ford Боб Шанкс коментира, че въпреки усилията на компанията да изработва повечето от частите в страната, голяма част от тях се внасят. По този начин производителят на превозни средства също страда от слабата рубла.
Компанията за кредитни карти Visa Inc, която има около 100 млн. клиенти в Русия, пък спря да предлага услугите си на две руски банки след санкциите на САЩ срещу Русия, наложени миналия месец. Фирмата коментира, че ограниченията вредят на обема на трансакции в Русия.
Бизнес доверието в Русия е на най-ниското си ниво от 2008 г., сочат скорошни бизнес изследвания. Износът на капитали извън страната се е увеличил и рублата е спаднала с 8% спрямо долара тази година.