Американците са похарчили рекордните 800 млрд. долара за празниците - от началото на ноември, когато са започнали първите намаления по магазините.
Това съобщи Ройтерс, позовавайки се на проучване на Mastercard.
Продажбите се повишават с 4,9%, което е най-същественият ръст от 2011 година насам.
Онлайн продажбите са с малко над 18 на сто по-високи спрямо 2016 година.
Обяснението за този ръст е в позитивното развитие на американската икономика, спада на безработицата и по-ранното начало на сезона на намаленията.
Новината доведе до ръст на цените на акциите на търговците, а компании, предлагащи куриерски услуги като UPS и FedEx, се готвят да доставят рекорден брой пакети. И двете компании инвестираха много средства, за да модернизират мрежата си, допълва още Ройтерс.