Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за септември, нарасна до 10,9 пункта, при очаквания на финансовите пазари за негова стабилизация на ниво от 10,8 пункта, показва проучване на немския институт GfK, цитирано от MarketWatch.
Това представлява повишаване на доверието на немските потребителите за пети пореден месец и негово най-високо ниво от октомври 2001 година, като потребителската настройка остава на стабилния път на по-нататъшен растеж, отбеляза икономическият институт.
Ежемесечното проучване на GfK е базирано на анкета, която е проведена сред около 2000 граждани на Германия.
Институтът посочи, че доста позитивната ситуация на трудовия пазар е и остава най-важният фактор за добрите потребителски нагласи, което позволява на германците да бъдат "малко по-рисково" настроени по отношение на финансовите им сделки и да правят по-големи покупки, които биха могли да включват и кредитиране от страна на банките.
GfK институтът отбеляза, че от отделни важни подиндекси, които определят настройката на потребителите в Германия през август, единствено индексът, измерваща икономическия очаквания, бележи понижение спрямо предходния месец.
Индексът на икономическите очаквания на немските потребители се понижи през август до 30,4 пункта от 44,6 пункта през юли, но GfK посочи, че индикаторът продължава да се задържа в доста високо ниво.
Институтът отдава този спад на възможните притеснения на немските граждани, дали експортно-ориентираната им държава може да покаже и в бъдеще позитивното динамично развитие, както досега, имайки предвид скандала с вредните газови в автомобилния сектор и някои други кризисни точки.
Повишение с 0,5 пункта до рекорден връх от 61,4 пункта регистрира индексът, измерващ очакванията на потребителите за техните доходи в бъдеще, докато индексът, оценяващ желанието на германските потребители за големи по размер покупки в бъдеще, се повиши през август до 58,1 пункта от 54,8 пункта месец по-рано.