Комисията за противодействие на корупцията и отнемане на незаконно придобитото имущество (КПКОНПИ) не е установила конфликт на интереси при държавния глава Румен Радев. Решението, публикувано на официалния сайт на комисията, е по сигнал срещу Радев в качеството му на командир на Военновъздушните сили (ВВС) - пост, който заемаше, преди да бъде избран за президент.
В сигнала, за който не се съобщава от кого е подаден, се посочва, че са налице съмнения за конфликт на интереси и облагодетелстване чрез служебно положение на Радев във връзка с назначаване на Десислава Генчева (в момента Радева - бел. авт.) на два щата, въпреки че вторият такъв - пиар на ВВС, по правилник трябва да се заема от военизирано, а не от цивилно лице, каквато е тя. В него се твърди още, че ВВС е плащало наем на жилище на Десислава Генчева в София, в което е живял с нея и самият Радев, се разбира от решението на комисията.
Антикорупционната комисията е установила, че през 2011 г. Десислава Генчева е назначена от ген.-майор Константин Попов като старши експерт в сектор "Финанси". Когато през 2014 г. Радев поема командването на ВВС, той сключва допълнително споразумение с Генчева, която да изпълнява функциите по осигуряване на връзките с обществеността.
Според комисията давностният срок от три години е изтекъл. За други заповеди на Радев за възнаграждение за извънреден труд на Генчева проверката установява, че тогава те не са били съпрузи. По тогавашния закон не е установен конфликт на интереси.
В сигнала срещу Румен Радев е посочено, че е купил жилище в София през 2010 г. с площ 143 кв. метра за 168 хил. лева, което е под пазарните цени на имотите за периода в района. През 2005 г. е купено и ведомствено жилище от Министерството на отбраната и едновременно с това неправомерно е ползвано под наем второ ведомствено жилище. Апартаментът бил продаден през 2007 г.
От комисията отбелязват още, че твърденията в сигнала касаят правни действия - сключване на договори за наем и договор за покупко-продажба на недвижими имоти, извършени от Румен Радев в качеството му на физическо лице, а не като лице, заемащо публична длъжност. Освен това тогава не са съществували антикорупционните закони.
Заключение на комисията е, че не е установен конфликт на интереси поради липса и на частен интерес на Румен Радев или на свързано с него лице. Производството по сигнала е прекратено.