Държавата има за цел да защити в максимална степен интересите на българските фирми и превозвачи. Това заяви зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев по време на Национален форум по проблемите на международния автомобилен превоз на товари.
„По отношение преговорите с Турция искам да се спра по-конкретно, защото аз съм водача на работната група и по отношение, и на Изток включително. Основното искане на турската страна е отпадане на платените разрешителни. Приходите в държавния бюджет от тези такси са в размер на около 20 млн. лева годишно.”, каза още зам.-министър Гинев, цитиран от „Фокус“.
По думите му турската страна не е съгласна и не е готова да либерализира, и напълно пазара за превози на трета страна. Възможно е увеличаване на тази бройка при отпадане на пътните такси, но не е заявено и точното количество.
Становището на българското правителство е, че либерализацията следва да бъде или пълна или никаква, защото по този начин ние ще загубим своите лостове за регулация чрез бройките на пътните такси. Ще продължат преговорите по нова спогодба. Ще използваме за база, разписаната спогодба от 2012 г., която е една отлична спогодба, но ще подобрим някои от текстовете във връзка и с изисквания на Европейската комисия (ЕК), и във връзка с това, което ще успеем да постигнем по отношение на увеличаване бройките за трета страна.
“По отношение на пазарите на Изток и по-конкретно Иран, от пролетта на тази година сме поискали смесена комисия по преговорите по проблемните въпроси, на които все още нямаме отговор от тяхна страна”, каза още той.
Заместник-министърът обсъди въпросът за административната тежест и проблема с кадрите в транспортния бранш.
„По отношение на административните тежести мога да кажа, че Тарифа 5 е за внасяне в Министерския съвет за заседанието на 17 май, като всички мерки, които касаят и бюджета ще влязат в сила от 1 януари 2015 г. По отношение на нотариалните заверки, това е елемент от закона за автомобилните превози.
Ще помоля представителите на парламента, да докажат това нещо и вече колегите от „Автомобилна администрация” за по-конкретни разяснения по този въпрос. На този форум се казаха няколко негативни тези по отношение на нашата работа. Относно кадрите в транспорта ще кажа няколко думи.
Както на всички е ясно в България освен водачи на международни превози, липсват лекари, пилоти на самолети, а според мен липсват вероятно и овчари. Ролята на бранша е да регулира най-добре своите условия по набиране на персонал. Може да разчитате от държавата на всякакво съдействие относно участието по насърчаване на дейността”, допълни той.