"Предизборните послания, доколкото е имало такива, останаха нечути и неразпознати. Кампанията минава под знака на нестихващи скандали и пререкания и донякъде повече отблъсна избирателя, отколкото да го привлече."
Това каза в интервю за Агенция „Фокус" политологът Юрий Асланов. Според него политическите послания са били неясни и не са стигнали до избирателя в дълбочина.
„Битката се превърна в битка на твърдите агитки, които така или иначе нямаха нужда от агитация или облъчване", заяви Асланов.
По думите му политическите партии пазят силите си за парламентарните избори.
"Всички партии смятат следващите избори за много по-важни. На европейския избор се гледа като на някакъв тест-контрол за това какво е действителното разположение на твърдите ядра на партиите, което трябваше да се потвърди по някакъв начин. Тази проверка ще се направи, но нищо повече. И от партиите, и от избирателите не придават, особена важност на първия избор", заяви Асланов.
Според него кампанията за парламентарните избори ще е много по-силна.
Най-голямата изненада от тази кампания би била, ако ГЕРБ не заеме първото място в подреждането на спечелилите изборите партии, допълва социологът. Битката между ГЕРБ и БСП е изключително оспорвана, а разликата е къса и преодолима. Ако нивото на активност падне още, със сигурност БСП ще получи едно предимство, заради по-организирания и по-мобилизиран електорален корпус, обясни Асланов.