Между 80 000 и 100 000 са безстопанствените външни реклами в цялата страна, за които никой не се грижи. Това съобщи днес Мариан Енев, заместник-председател на Българската асоциация на производителите на рекламно-информационни елементи. "Тези реклами, които са по фасади и магазини, са потенциално опасни и би трябвало да се премахнат", коментира той.
От асоциацията искат при монтирането на всяка реклама да има гаранционен стикер с уникален номер, за да може да се води регистър на рекламите в България, предаде БТА. "В този регистър трябва да има информация какъв е гаранционния срок, кога е сложена рекламата и кой се грижи за поддръжката й в експлоатационния срок, обясни председателят на асоциацията Светлозар Дяков. Той посочи, че няма единна национална наредба, която да гарантира безопасността при проектиране, монтажа и следгаранционното обслужване на тези реклами.
В момента общините могат да разпореждат премахване на рекламите, но при голяма част се сваля само лицевата част, а останалата част от съоръжението остава, каза още Дяков.