Асоциацията на вносителите на нови автомобили очаква стабилизиране на пазара догодина

12.09.2022 | 15:35
по статията работи: econ.bg
Търсенето на нови автомобили в световен мащаб е по-голямо, отколкото тяхното производство, това е ситуация от поне една година, казва Александър Костадинов, председател на УС на Асоциацията на вносителите на нови автомобили
Асоциацията на вносителите на нови автомобили очаква стабилизиране на пазара догодина
Снимка: под лиценза на creative commons

От Асоциацията на вносителите на нови автомобили очакват най-късно до края на следващата година ситуацията с доставките на части и самото производството на нови автомобили да се възстанови. В момента то се намира в криза, върху която влияят различни фактори. По-високите стандарти, заложени в автомобилите, са довели макар и малко до поскъпване на новите коли. 

С по-високи цени са и употребяваните автомобили. Предстои и ново увеличение, казаха от Асоциацията на вносителите на автомобили, цитирани от БНР. 

Търсенето на нови автомобили в световен мащаб е по-голямо, отколкото тяхното производство, това е ситуация от поне една година, казва Александър Костадинов, председател на УС на Асоциацията на вносителите на нови автомобили. 

Очакванията на бранша са до края на 2023 година и производителите и доставчиците да се справят със ситуацията, която е в момента.  Затруднения създават не само  обществено известната липса на чипове, казва още той и добави, че влияние оказва и ситуацията в Украйна, заради заводите за компоненти, които се намират на нейна територия, както и на територията на Русия. Повишаването на цените на металите и суровините и честите локдауни в Китай са другите причини, които влияят на производството на нови автомобили.

От бранша очакват постепенно стабилизиране на пазара през следващата година, като най-късно до края на 2023 година е възможно отрасълът да заработи нормално.

По данни на МВР продадените автомобили за първите 6 месеца са около 16 хиляди. Основно това са леки и лекотоварни, уточнява Александър Костадинов и казва че пазарът у нас се движи предимно от покупките на автомобили от компании и в по-малка степен от физически лица.

Новите автомобили са много по-безопасни, отколкото тези отпреди 10 или 20 години. Повечето системи за активна и пасивна безопасност вече са стандартни за повечето от тях. Европейската комисия регулира, казва още Костадинов, какви системи задължително трябва да има всеки нов автомобил и  повечето с лекота покривали тези изисквания. Новите автомобили са и с малко по-високи цени. Но към момента добрата новина е, че разликата между цените на новите и употребявани автомобили е много малка, посочва още Костадинов.

Продължителното чакане от потребителите за покупка на нова кола забавя обновяването на автопарка в Западна Европа, което пък се отразява на вторичния пазар на автомобили и от бранша у нас отчитат затруднения при предлагането на употребявани автомобили, казва Любомир Доросиев от Асоциацията на вносителите на автомобили. Цените на тези автомобили веднъж през годината са се повишили с 30 процента. Предстои и ново увеличение.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...