БДЖ и НКЖИ ползвали незаконни вагони и локомотиви

06.07.2010 | 11:41
по статията работи:
От общо 320 локомотива, които са в движение, за около 300 БДЖ няма документ, че са безопасни
БДЖ и НКЖИ ползвали незаконни вагони и локомотиви

БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" масово ползват незаконни локомотиви и вагони, пише в. "Труд". Само двете държавни компании безогледно нарушават закона за жп транспорта и дори искат да отменят текста, според който возилата им трябва да минават външен технически преглед на всеки 5 години.

Влакът, който се запали на гарата в Айтос в събота, не е имал сертификат за безопасност. Разрешителното е изтекло още през октомври миналата година и машината не е пратена на задължителна проверка в Националния изследователски институт по транспорт, потвърдиха оттам. Пътническият влак Бургас - Карнобат се подпалил и 40 пътници са евакуирани.

Композицията потеглила към 7 ч от гара Айтос. Малко след последния семафор огън лумнал от апаратния шкаф под третия вагон. Машинистът веднага спрял и с колегите си започнал да гаси с пожарогасители. Малко след това пристигнали огнеборци, които изгасили пламъците.

Знаем, че влакът е нямал действащ сертификат за безопасност, признаха от Министерството на транспорта. От ведомството посочиха, че на 18 май Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" е дала предписания на БДЖ и НКЖИ да спрат от движение всички локомотиви и вагони с изтекъл сертификат.

Двете държавни фирми обаче не са спазили заръката, а са обжалвали в Софийския административен съд заповедта на шефа на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев. В момента магистратите са във ваканция и до 2-3 месеца няма кой да спре от движение незаконните влакове от движение.

"Не знам какво да кажа. Ситуацията е ненормална, законът за БДЖ и НКЖИ не важи", коментира директорът на Националния изследователски институт по транспорт Йордан Костадинов. Според него двете компании нямат никакво намерение да спазват закона, а се надяват административният съд дълго да бави решението на случая. В това време ще се опитат да вкарат законодателни промени, с които да се отмени изискването сертификатите за безопасност да се подновяват на всеки 5 години, каза Костадинов.

От общо 320 локомотива, които са в движение, за около 300 БДЖ няма документ, че са безопасни. Оказва се, че от общо около 5000 товарни вагона в жп превозвача едва 1300 са със сертификат за годност.

При пътническите превози в момента в движение са 430 вагона. От тях обаче само 230 имат сертификат. При старите електрически влакове от 20 само 2 са с документ за безопасност. Самите БДЖ нямат удостоверение за безопасност.

От Mинистерството на транспорта оправдаха абсурдната ситуация с липсата на пари за техническите прегледи.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...