БДЖ - на железния път към ада*

10.11.2011 | 14:32
по статията работи:
Капиталите на "Пътнически превози" ЕООД и "Товарни превози" ЕООД са запорирани. Първите 60 служители на БДЖ напускат компанията
БДЖ - на железния път към ада*

*БДЖ - на железния път към ада (Railroad to hell). Препратка към песента Highway to hell (Магистрала към ада) на австралийската група AC/DC

Фирма "Трансимпекс" АД е запорирала капитали на две от дъщерните дружества на холдинг БДЖ - "Пътнически превози" ЕООД и "Товарни превози" ЕООД. Това съобщи за bTV частният съдебен изпълнител Стоян Якимов.

Само главницата по дълга е 7.5 млн. лева. Според Якимов това би могло да възпрепятства продажбата на "Товарни превози". Държавата разчита на средствата от приватизацията, за да извърши реформа в държавните железници.

Припомняме ви, че през това лято ресорният министър Ивайло Московски обяви, че се предвижда продажбата на "Товарни превози“. По-рано тази седмица председателят на Борда на директорите на изпадналия в технически фалит холдинг - Владимир Владимиров, заяви, че "приватизацията на дружеството е императивна“ за мениджмънта. Пред Econ.bg той поясни, че холдингът на всяка цена трябва да се раздели с дъщерната компания за сметка на благоволението на ЕК за отпускане на спасителен заем.

Впоследствие от холдинга обясниха, че запорът на активите не е от днес, а отпреди няколко месеца, информира Dariknews.bg. Според Владимиров запорът не е от днес: Това си е фирма на Васил Божков, това си е от няколко месеца, не е новина.

През последните два дни над 60 служители на БДЖ са обявили намерението си да напуснат доброволно компанията. Това обяви междувременно днес на пресконференция в председателят на Съвета на директорите на холдинг БДЖ.

Работниците са се възползвали от предложението отправено преди дни от ръководството на компанията, да напуснат БДЖ доброволно в срок от 45 дни. В замяна те ще бъдат компенсирани с шест брутни работни заплати, което по думите на Владимиров означава средно по 4500 лв. на човек. Той изрази надежда и останалите служители от списъка за съкращение "да проявят здрав разум" и да напуснат доброволно.

Така според шефа в жп холдинга хората ще отидат на борсата и за 18 месеца ще имат възможност да се преквалифицират и да си търсят работа, информира БТА.

От БДЖ не се притесняват и от появилите се информации, че фирма, собственост на Васил Божков, е запорирала сметки на БДЖ. Най-голямото задължение, разбира се, е от "Трансимпекс", но и той е намален. Има още две три фирми, с които БДЖ има проблеми при плащането. Задълженията към останалите не надхвърлят милион лева, добави Владимиров, цитиран от БНР.

Общо 4 хиляди тона скрап на БДЖ се планира да бъдат продадени. Спестените пари от съкращаването на над две хиляди служители на железниците няма да доведат до по-високи заплати в системата. Заплатите в БДЖ ще бъдат повишени, когато дружествата излязат на печалба, беше обяснено по време на събитието.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 27.12   537 г. – В присъствието на император Юстиниан I тържествено е осветена новата църква Света София в Константинопол. 1703 г. – Подписан е Метуенския договор...