БДЖ ще пусне на търг с тайно наддаване общо 33 товарни вагона. От 1995 г. те са блокирани на територията на Босна и Херцеговина. Причината машините да стоят блокирани там до днес е, че е имало конфликт, заради който те не са били докарани у нас, съобщава в-к “Преса”. Тогава персоналът е избягал и освен наши вагони, там има и италиански такива. За тези близо двадесет години престой в Босна, машините са били ограбени от местното население и са останали извън движение.
Докарването им в България обаче се оказва доста трудно, защото излиза много скъпо. Въпреки това БДЖ се води собственик на машините и може да разполага с тях. Още през 2003 г. дружеството се опитва да ги продаде на търг, но неуспешно. Планираният нов аукцион трябва да се състои на 11 август. Началната стойност на вагоните е 221 880 лв.
Въпреки че са морално остарели, машините тежат 25 тона, като средната стойност на желазото, която е 40 стотинки за килограм, може да докара на купувача им 330 хил. лв., ако ги предаде за скрап.
Припомняме, че преди време стана ясно, че БДЖ може да се сдобие с локомотиви и вагони от Франция. Предложението идва от компанията SNCF. Въпросните съоръжения са втора ръка, спрени са от движение, но са в добро състояние. Решението дали сделката ще бъде осъществена е в ръцете на следващото правителство.
По думите на зам.-министър на транспорта в оставка Антон Гинев, покупка на нов подвижен състав може да има само след договаряне с кредиторите. Въпреки усилията от българска страна обаче все още не е постигнато споразумение с тях.
"Когато това стане, ще бъде обявена обществена поръчка за покупка на нов подвижен състав. Тогава трябва да се вземе и решение колко влака ще купи БДЖ и дали те да са нови, или втора употреба", обяснява Гинев.