БСП платила с пари от бюджета за клип срещу ГЕРБ

19.03.2010 | 18:45
по статията работи:
"Сините" дали близо 150 000 лева за депутат в кампанията за 41 НС. Това става ясно от доклад на Сметната палата
БСП платила с пари от бюджета за клип срещу ГЕРБ

Депутатите на "Синята коалиция" се оказват най-скъпи, ако се съди по дадените от политическите сили средства за предизборна кампания и спечелените места в 41 Народно събрание. Това стана ясно днес от одитните доклади на изборите за Европейски парламент и местна власт, които бяха публикувани от Сметната палата.

От тях става ясно още, че клипът, който призовава да не се гласува за ГЕРБ - "Избираш Бойко, получаваш Костов" е бил финансиран с пари от държавната субсидия на трета партия извън "Коалиция за България" - "Национално движение за спасение на отечеството".

Един депутат струвал по 148 хил. лв. на "Синята коалиция"

Според изчисленията на Дарик радио един депутат е струвал на "Сините" близо 148 хил. лв.  За сравнение - около 55 000 лева е струвал един народен представител на "Коалиция за България", а около 54 000 лева е цената на депутат от "Ред, законност и справедливост". Едва 8154 лева излиза народният представител на ГЕРБ на база изхарчените пари в кампанията.

Четири формации похарчили повече от допустимото на парламентарните избори

Четири от формациите, участващи в изборите - "Коалиция за България", "Синята коалиция", ДПС и НДСВ са надхвърлили разрешения по закон размер на средствата за предизборните си кампании на парламентарния вот на 5 юли.

Разходите на една партия в кампанията за парламентарните избори не трябваше да надхвърлят 1 милион лева, а за коалицията разрешената сума беше 2 млн. лева.

След проверката на Сметната палата е установено, че "Коалиция за България" е изхарчила в кампанията за парламентарните избори 2 208 559 лева. "Синята коалиция" е надхвърлила със 114 894 лева разрешените по закон 2 млн. лева.

ДПС и НДСВ също са прекрачили финансовия праг за кампанията на партиите от 1 милион лева. Партията на Ахмед Доган надхвърля с 37 000 лева позволените разходи за агитация преди изборите, а НДСВ са изхарчили 12 000 лева над разрешения милион.

Докато "жълтите" не успяха да вкарат нито един депутат в 41 парламент, то според сметката „брой депутати - сума, изхарчена за агитация", ДПС е дало около 28 000 лева в кампанията за спечелването на един народен представител. Цената на един депутат за "Атака" е над 11 000 лева.

Клипът "Гласуваш за Бойко, получаваш Костов" бил финансиран с пари от държавна субсидия


БСП сключва на 30 април 2009 г. договор за реклама с "Аргент 2002" ООД. По договора е проведена рекламна кампания в периода 1 май 2009 г. - 16 май 2009 г. Излъчвани са рекламни клипове в частни национални телевизии.

Партията обяснява, с тези клипове прави равносметка и дава реалистична оценка на това, което е постигнато през управленския й мандат, и "това са имиджови клипове за БСП." Общият размер на извършените разходи по договора е 236 688 лв. и са изплатени по две фактури - на 30 април - 180 000 лв. и на 14 май - 56 688 лв. Разходите не са включени в отчета на КБ за предизборната кампания. Освен това са били използвани средства от друга банкова сметка на партията, различна от сметката за финансиране на предизборната й кампания.

По своя характер рекламите са предизборни. В нарушение на закона изразходваните 236 688 лв. не са включени в отчета на КБ. Същата сума по договор с "Аргент 2002" ООД не е включена и в отчета на КБ.

Коалиционният партньор на БСП в "Коалиция за България" - "Нова Зора" - също сключва договор с "Аргент 2002". В периода 8 май 2009 г. - 16 май 2009 г са печатани и излъчвани реклами в националната и регионалната преса, телевизии, радиа, Интернет с послание "Ако подкрепиш Бойко, получаваш Костов".

Одиторите отбелязват, че по обяснения на председателя на партията, рекламният продукт е изготвен безвъзмездно от симпатизанти на "Нова зора", информира Mediapool.bg.

РЗС с неправомерно финансиране от юридически лица

 

РЗС е получила дарения в натура на билбордове от физически лица. Става въпрос за 30 билборда с размер на 4х3 на обща стойност 3 000 лв.; 10 билборда с размер на 8х4, на обща стойност 2 000 лв. ; 5 билборда с размер на 8х6, на обща стойност 1 500 лв. Общата стойност на всяко отделно дарение в натура е определено с договорите и възлиза на 7800 лв.

Едновременно с направените дарения от физическите лица в полза на партията, същите физически лица са наели от "Еко клима 11" ЕООД билбордове. По тип, размери и стойности, наетите от физическите лица билбордове съответстват с тези, предмет на договорите за дарения. В компетенциите на Сметната палата обаче не се включва проверката на извършените плащания от физическите лица към "Еко клима 11" ЕООД. Според одиторите има повод за основателни съмнения за заобикаляне на закона относно забраната за финансиране на предизборната кампания със средства от юридически лица.

Във връзка с публикации в печата относно ползване на офис от РЗС по време на предизборната кампания, Сметната палата е извършила проверка на имота на ул. "Г.С. Раковски" №108.

На 5 май непосредствено преди изборите, между "Уорлд Инвестмънт Кепитълс" ЕАД и РЗС е сключен договор за съвместна дейност. Според обясненията на зам-председателя на партията Димитър Абаджиев луксозният партиен офис им е предоставен за временно ползване от съмишленик - бившия царист и сегашен председател на партия НИЕ Никола Николов. Янев пояснява, че наемът за имота се плаща от строителен предприемач, който е включен в предизборните листи на партията. Одиторите обаче считат, че е налице дарение за РЗС от юридическо лице в нарушение на закона.

От РЗС са отчетени разходи в общ размер на 894 500 лв., което обаче надвишава приходите им от 752 570 лева със 141 930 лева.

Одиторите посочват, че това се дължи на начислени, но неизплатени към периода на съставяне на отчета, разходи за реклама в телевизионни, радиопредавания и Интернет, неотчетени разходи за рекламни съоръжения, получени като дарения в натура/билбордове, за ползване за предизборната кампания, както и неотчетени изплатени разходи в БНТ. В отчета на партията не са включени разходи за рекламно време в БНТ в размер на 7 438 лв. Реално извършените разходи според одитния екип пък са 959 901 лв.

На изборите за Народно събрание РЗС отчита разходи за 465 690 лв. В отчета не са включени разходи за рекламно време в БНТ в размер на 24 791 лв. Фактурирани са били разходи за реклама в регионални телевизии и радиа на обща стойност 9 104 лв., които не фигурират в отчета.

Реално извършени разходи от РЗС, които не са включени в отчета за предизборната й кампания е 75 971 лв., сочи проверката.

 

И при вота за българския парламент и при изборите за евродепутати повечето партии имат разминаване между отчетените разходи и онези, които са установени при одита на Сметната палата като допълнителни, но недекларирани разходи, информира Dariknews.bg.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 26.04   1336 г. – Франческо Петрарка изкачва връх Ванту – символичен рожден ден на алпинизма. 1802 г. – Наполеон Бонапарт подписва обща амнистия, която позволява...