Все по-задълбочаващата се глобална финансова криза и нейното отражение върху българския капиталов пазар наложиха преразглеждане и актуализиране на досегашната комуникационна стратегия, съобщават от Българската фондова борса.
Основните усилия в комуникационната политика на Борсата ще бъдат насочени към възвръщане доверието на инвеститорите към капиталовия пазар и публичните компании, както и към привличането на нови емитенти. Новата важна мисия за борсата ще бъде популяризирането на водещите наши публични компании в страната и чужбина, тъй като те са “визитната картичка" на добре работещия и прозрачен български бизнес.
Освен към медиите, в публичната си комуникация БФБ-София ще засили своето внимание към:
- емитентите – съществуващи и потенциални;
- инвестиционните посредници;
- инвеститорите – институционални и индивидуални;
- браншовите организиции;
- политическите сили;
- правителството;
- широката публика
Като инструменти в комуникационната си стратегия БФБ ще използва срещи-дискусии, кръгли маси, семинари, конференции и др.
Предвидени са срещи с граждани в различни градове на страната, на които ще бъдат разяснявани ролята и мястото на капиталовия пазар в българската икономика и възможностите за инвестиране в ценни книжа в следкризисния период. Запланувано е да се проведат кръгли маси с представители на бизнеса в няколко икономически региона на страната, пред които експерти на БФБ ще разяснят предимствата на публичния статут.
Борсата планира и по-активни партньорства различните асоциации, обединяващи участниците на капиталовия пазар, с неправителствените организации, занимаващи се с проблемите на финансовия сектор, както и с висши учебни заведения.
БФБ ще активизира също така диалога си с държавните институции и с политическите партии, тъй като от тях до голяма степен ще зависи по-нататъшното развитие и модернизиране на българския капиталов пазар.