Инфлацията в световен мащаб води до стремеж на потребителите да купуват предимно на промоция основните храни и стоки за дома. Промоциите са част от политиката на веригите за такива продукти, но сега са особено следени от потребителите, след като в някои страни, сред които и България, поскъпването на живота се усеща повече, съобщава БНР.
Това важи както за физическите магазини, така и за покупките онлайн.
„Очаквано е потребителите да си правят сметката какво да купят и дали да го правят. Клиентите трябва да бъдат по-рационални“, посочва Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители“.
„Има една инфлационна вълна, която все още е в рамките на управляемото. Надеждите ни са, че тя ще се успокои и няма да продължи, защото лошото на инфлацията е, че тя се самоподхранва. Нещо тръгне ли, спира друго“, обясни той.
Според Николов в момента говорим за „инфлационна изненада“, защото българите сме поотвикнали.
„Защото сме изненадани от цените, поведението на потребителите не е тренирано. Винаги когато цените растат, хората започват първо да се лишават – първо от почивки, от културни мероприятия“, коментира той.
В пазара си, хората започват да посягат към по-лошото качество.
„Склонни сме да посегнем към по-евтиното, дори да знаем, че това са ментета“, каза той.