Без маршрутки в центъра на София

25.10.2010 | 07:37
по статията работи:
Предстои закриване на 13 линии. Пускат билет 2 в 1
Без маршрутки в центъра на София

С нова схема на движение от лятото

Маршрутните линии, които в момента прекосяват центъра на столицата, за да превозят пътниците между двата края на града, ще бъдат спрени от движение. Белите микробуси ще обикалят само в кварталите и ще стигат до станциите на метрото. Част от маршрутките ще играят ролята на крайградски транспорт и ще свързват столицата със селата. Това предвижда новата схема за движение на микробусите, която предстои да бъде въведена през лятото на следващата година. Очаква се в нея да бъдат вписани маршрутите на най-много 20-25 линии.

„Идеята ни е да търсим ролята и функцията на маршрутките на допълнителни автобусни линии, каквато е по наредба и закон, т.е. на довеждащ транспорт, на вътрешноквартален и подпомагащ крайградските автобусни линии транспорт. Намерението ни е да няма маршрутки, които да свързват единия край на града с другия”, обясни в интервю за в. „Монитор” зам.-кметът по транспортна на Столичната община Любомир Христов. В момента в столицата се движат маршрутки по 40 линии.

От сдружението на превозвачите обаче отчитат спад на пътниците заради финансовата криза и пускането на метрото от „Люлин” до „Младост”.

„След пускането на втория лъч през 2012 г. това ще е още по-осезаемо. Колкото и да е бърза една маршрутка, няма как да е конкурент на метрото. Но тя може да бъде довеждащ до метрото транспорт”, коментира още Христов.

Другата идея, която в момента се обсъжда на „Московска” 33, е маршрутките да подсилят крайградските автобусни линии и да са надежден транспорт за хората от селата. Очаква се броят на микробусите по тези направления да бъде увеличен.Новата схема на движение на маршрутките ще стане факт най-рано през лятото на следващата година. Тогава Столичната община трябва да подпише договори с нови фирми превозвачи, тъй като сегашните изтичат през юни. Операторите по линиите ще бъдат избрани с конкурс.

„Предстои подготовката на документацията за търга по Закона за обществените поръчки. В нея ще залегнат схемите за движение на маршрутките, срокът на договорите и т.н.”, обясни зам.-кметът по транспорта. По думите му общината ще успее да проведе процедурата до лятото, а сегашните договори ще бъдат анексирани само ако търгът се обжалва в съда.

„Коментират се различни варианти за маршрутките. Най-важното е новите линии да са рентабилни, т.е. да има търсене от хората и превозвачите да печелят. В момента колите по част от маршрутите са празни”, коментира шефът на Сдружението на маршрутните превозвачи Витан Андреев.

От януари режат 13 линии

13 маршрутни линии в столицата ще бъдат закрити най-късно до Нова година. Причината е, че пътникопотокът по тях е намалял значително, тъй като част от бусчетата дублират маршрута на метрото. Реорганизацията на движението е по искане на Сдружението на маршрутните превозвачи.В момента в София возят 40 маршрутки.

През последните месеци по желание на фирмите оператори бяха закрити 9 линии, тъй като били нерентабилни. Според предложението спрени от движение ще бъдат бусчетата по линии: 4 (от жк "Западен парк" до жк "Младост 3"), 13 (от с. Мало Бучино до кв. "Илиянци"), 19 (от Суходол до Бусманци), 23 (жк "Люлин 1" ­ Студентски град), 25 (от Бистрица до магазин "Метро-Божурище"), 28 (от жк "Левски Г" до кв. "Княжево"), 30 (от летището до кв. "Филиповци"), 36 (Кокаляне ­ кв. "Модерно предградие") и 49 (от жк "Левски Г" до Зимния дворец).

„Обсъжда се закриване на още 4 линии. Реорганизацията се прави преди новите договори и схеми на движение, тъй като фирмите са категорични, че возят на загуба и не искат да ги експлоатират”, обясни зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

Пускат карти за пътуване 2 в 1

Картите за метрото и автобусите да важат и за маршрутките, обмислят на „Московска” 33. Това е единият вариант на компенсиране на хората, които ще трябва да се прекачват от маршрутка на друго превозно средство, за да стигнат до желаната точка. Това е вариант, ако маршрутките бъдат интегрирани в системата на градския транспорт. Възможно е обаче те да продължат да се финансират на стопански принцип – сами да определят цената на билета и прибират печалбата. Тези варианти предстои да бъдат обсъждани.

Шофьорите на маршрутките, които играят роля на довеждащ транспорт от метрото до кварталите, често таксуват пътниците на 1 лев. Става въпрос основно за линиите, които возят от станция "Г.М. Димитров" до "Младост", "Дървеница" и до Студентския град. Вечер шофьорите често таксуват пътниците с 1 лев вместо с 1,50 лв. и не им издават билет, разказаха пътуващи. За намаляването на цената обаче няма официално решение.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.11   680 г. – Започва 6-ият вселенски събор в Константинопол. 1914 г. – Първа световна война: Османската империя обявява война на държавите от Антантата. 1918 г....