Бизнес климатът в Югоизточния регион се съживява

11.03.2015 | 15:32
по статията работи: econ.bg
В него се произвежда 12% от добавената стойност в страната, отчетоха на конференция на Пощенска банка
Бизнес климатът в Югоизточния регион се съживява
Снимка: Sxc.hu

БВП на глава от населението е най-висок в най-динамично развиващите се региони у нас – Югозападен и Югоизточен. Това стана ясно по време на организираната от Пощенска банка (www.postbank.bg) конференция в подкрепа на местния бизнес в град Ямбол. Събитието се проведе на 10 март под мотото „Пощенска банка среща бизнеса”. Поканени да присъстват бяха мениджъри на малки и средни компании, клиенти и партньори на банката, която обслужва над 17 000 индивидуални и бизнес клиенти в областта.

Според официални данни на НСИ, представени от икономиста Лъчезар Богданов от Industry Watch, в Югоизточния регион се произвежда 12% от добавената стойност в страната, като БВП възлиза на около 10 млрд. лв. годишно. Това го поставя на второ място по БВП на човек от населението, непосредствено след Югозападния, чийто БВП е близо 18 млрд. лв. годишно.

„Високите нива на произведената продукция свидетелстват за все по-добри перспективи за бизнеса в региона. Затова ще продължим да предоставяме максимално добри условия за кредитиране и да инвестираме в успеха на малкия бизнес. Тенденцията на намаляване на нивата на лихвите по кредитите дава възможност на бизнеса да бъде активен и да предлага добри идеи и проекти, които да подкрепим. Вярваме, че банката расте заедно със своите клиенти и затова се стремим да сме техен надежден партньор”, коментира Ангел Матеев, заместник-началник сектор „Банкиране на дребно” и началник управление „Банкиране малък бизнес” в Пощенска банка.

Положителен знак за Югоизточния регион е и нарастването на оборотите на фирмите за периода 2009 – 2013 г., като отбелязаният ръст е в размер на 60%. Прогнозата на Industry Watch е, че през 2015 тази тенденция ще се запази. Областта заема водещи позиции в няколко производства, сред които производство на текстил и изделия от текстил (без облекло), производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение и производство на мебели. Областта също така има силни позиции в производството на автомобили, ремаркета и полуремаркета.

„В област Ямбол броят на наетите възлиза на 30 000 или 1.4% от общата заетост в страната и по този критерий може да бъде сравнена по големина с областите Кюстендил и Смолян. Кризата доведе до спад в заетостта с 12% в сравнение с 2008 г., но въпреки това през 2014 г. е отбелязан лек ръст, като са открити над 1200 нови работни места, което е още един положителен знак за областта”, коментира икономистът Лъчезар Богданов.

На фона на очакванията за развитието на региона в отворената дискусия представителите на бизнеса дадоха предложения за разширяване на партньорската работа с банките, бяха активни в обратна връзка за бариерите пред бизнеса. Обсъдени бяха и полезни детайли във връзка със стартиралия нов земеделски сезон и възможностите за ползване на кредитни и лизингови програми, които Пощенска банка предлага.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 16.12   955 г. – Започва понтификатът на папа Йоан XII. 1653 г. – Оливър Кромуел става лорд-протектор на Англия, Шотландия и Ирландия. 1740 г. – Избухва Войната...