Да бъде създадена дългосрочна програма за имиджа на Слънчев бряг, предлагат предприемачите от новосформираната бизнес асоциация „Слънчев бряг”. Това стана ясно на официална среща между управителния съвет на сдружението и представители на държавната администрация. Срещата беше проведена в сградата на Областна управа Бургас, информират от асоциацията.
Ръководството на бизнес асоциацията, която обединява над 30 компании, обясни своите цели пред зам.-министъра на туризма Иво Маринов, зам.-областния управител Атанас Терзиев и членове на СД на “Слънчев бряг” АД. Основният приоритет в момента е час по-скоро да се постигне единодействие за подобряване на имиджа на курорта, който в последните години стана арена на междуличностни сблъсъци и съмнителни интереси.
От новото сдружение с неудоволствие признаха, че критиките към комплекса идват преди всичко отвътре, подклаждани от нечистоплътни лични апетити. „Време е да започне да се работи конструктивно, да се търси консенсус, навременно да реагираме, когато се появят трудности. Нека търсим решения, а не скандали. И да не забравяме, че на първо място е интересът на туриста. Доволен ли е той, ще са доволни всички, които упражняваме дейност на територията на курорта.” формулира една от основните тези на сдружението Димитър Николов от управителния съвет. Зам.-министър Маринов адмирира желанието за градивност и се ангажира да подпомага проектите, които ще спомогнат за подобряване на туристическите услуги и за туширане на негативните фактори.
Два сериозни проекта предложиха от бизнес асоциацията за началото на този сезон. Според ръководството ѝ трябва да бъде създадена дългосрочна имиджова програма за Слънчев бряг. Покана към български и чужди журналисти, на които да бъдат показани всички страни на комплекса, ще бъде първата стъпка от нейното реализиране. „Има хора, които критикуват Слънчев бряг, без дори да го познават. А комплексът е атрактивен, харесва се, предпочитано място е за почивка на младите хора от цяла Европа. Искаме да го покажем на всички такъв, какъвто е - шарен, весел, буден. Слънчев бряг е сборен пункт на младостта, а от нея не можем и не трябва да очакваме да е сива и скучна. Слънчев бряг има дух и ако някой не го е усетил, ние ще му го покажем”, обясниха идеята от сдружението.
Създаването на кръгла маса по проблемите на туристическия бизнес, под патронажа на областния управител на Бургас, е другата идея, по която ще работят от асоциация „Слънчев бряг”. На нея ще бъдат поканени всички, ангажирани с курортния комплекс и ще се коментират идеи, проблеми и добри практики, с чиято помощ да бъде формиран най-добрият туристически продукт на пазара.