С 9% ще бъдат увеличени цените на билетите за пътническите и бързите влакове от 1 януари 2012 г. Предвижда се цените за бизнес влаковете и нощните влакове със спални вагони да се повишат с 15% още от 1 декември тази годинa. Това съобщи на пресконференция председателят на Съвета на директорите на холдинга Владимир Владимиров.
Ръководството на закъсалата компания е предприело 5 спешни мерки за стабилизирането й, а именно: увеличаване на цените на билетите, намаляване на числеността на служителите, продажбата на неимуществени активи, редуциране на разписанието на влаковете и продажба на дъщерното дружество "Товарни превози".
От БДЖ ще предложат на 2000 служители да бъдат съкратени доброволно по чл. 331 от Кодекса на труда. Всеки, който се съгласи, ще получи по 6 брутни заплати.
На въпрос на Econ.bg за какъв период от време трябва да бъдат съкратени тези 2000 души, Владимиров заяви, че "на
хората ще бъде предложено още сега", като процесът по ускорените съкращения трябва да приключи до началото на 2012 година. "На тези хора им се предлага веднага да напуснат. Нашата надежда е
в началото на следващата година всичко да е приключило", каза той.
След срещата председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев сподели, че всички 2000 души ще бъдат съкратени още през следващия месец. От синдиката отказаха да коментират информацията за съкращенията с аргумента, че първо ще анализират последните новини от кухнята на БДЖ. Те ще излязат с официално становище в понеделник, на официална пресконференция в агенция "София прес".
Припомняме ви, че според Плана за преструктуриране на холдинга, за периода 2011-2014 година трябва да бъдат съкратени 2800 души. Още преди седмица Владимир Владимиров
съобщи в
интервю за Econ.bg, че реформите в дружеството ще се ускорят. Тогава той обясни, че 2800 души ще бъдат съкратени преди 2014 година, когато е крайният срок за това, заложен
в плана. Тогава той намекна и за обявеното днес повишаване на цените на билетите за влак.
Снимка: Econ.bg
Днес от ръководството на железницата успокоиха, че няма да има закриване на линии, а само ще има редуциране на влаковете в разписанието. Сред най-губещите линии е влакът Септември-Добринище. Той обаче няма да бъде закрит, тъй като в района няма алтернативен транспорт. Новите разписания на влаковете ще влязат в сила от 1 декември.
Последните данни на железопътния превозвач показват, че за последните 5 години е регистриран 10% спад на пътникопотока, което е около 3 милиона пътници.
По отношение на товарните превози БДЖ очаква, че превозените товари през тази година ще бъдат около 11-12 млн. тона. За сравнение, през 2005 г. са извозени 20,3 млн. тона, а през миналата година - 10,8 млн. тона
Към момента задълженията на холдинга възлизат на 772 милиона лева. За деветте месеца на 2011 година загубите възлизат на 29,6 милиона лева.
От компанията много се надяват да стопят част от тези задължения с продажбата на стари и непотребни активи, които залежават в локомотивните депа. През това лято започна акция в депата, като беше даден срок от 3 месеца ненужните части да бъдат предадени за скрап. Очакванията са, че по сметките на БДЖ ще влязат от тази дейност 50 милиона лева. Днес изпълнителният директор на компанията Йордан Недев съобщи, че срокът за почистването на депата е удължен до средата на следващата година.