Индонезия определено е страната на японския автомобилен производител Toyota. След повече от 40 години тук, Toyota Motor и нейните филиали, включително Daihatsu, имат 450 дилъри на марката и 54% дял от пазара, пише агенция "Ройтерс".
Американската General Motors (GM) е в страната от още по-дълго време, но има само 34 търговци и по-малко от 1% от пазарен дял.
В страната, в която живеят 240 млн. души, са купени 1 млн. коли през миналата година, а продажбите, според анализатори се очаква да се удвоят през следващите три години.
Индонезия - заедно с Бразилия, Русия, Индия, Южна Африка и Китай - се превърнаха в едни от най-развиващите се пазари на всички времена. До 2030 г., страната може дори да изпревари Великобритания и да се превърне в седмата по големина икономика, според McKinsey Global Institute.
Това я прави желана дестинация и за General Motors, вторият най-голям производител на автомобили в света, след Toyota. GM в продължение на десетилетия не успя да излезе с правилната стратегия за продажбите си в Индонезия.
Дан Акерсън, изпълнителен директор на компанията каза, че според него GM има потенциал да "грабне" между 7% и 10% от пазарния дял на автомобилния пазар в Индонезия, в рамките на десетилетие.
"Мисля, че това е една добра цел. Защо да даваме на японските производители сигурно убежище?", каза Акерсън в интервю за "Ройтерс" в Детройт.
От Toyota не приемат с "лека ръка" заплахата на General Motors. Японският производител и дружествата от групата на Тoyota от своя страна обещаха да похарчат допълнително 1,2 млрд. долара за
производствения капацитет и за други капиталови инвестиции в Индонезия.
В допълнение на това, от ръководството на Toyota заплашиха да отменят франчайзите за всеки търговец, който прави бизнес с General Motors или с други конкуренти на компанията.
Наскоро от Toyota обявиха, че техният изпълнителен директор Акио Тойода, е най-ниско платеният автомобилен шеф.