Общо през 2010 година българският бизнес е изпратил 339 368 международни експресни куриерски пратки на обща стойност 16.6 милиона евро като средната стойност на пратка е 48.8 евро. За сравнение през 2007 година средната стойност е била 53.2 евро на пратка, а през 2005 година е била 54.18 евро.
Средната стойност е относително висока поради спецификата на пратките - експресни куриерски услуги се извършват с въздушен транспорт и понякога обемът или теглото на пратката е значително.
Клиентите, които ползват основно международни експресни куриерски услуги по въздух, са изпратили през 2010 година 90 815 икономични международни пратки (доставка от врата до врата за по-дълъг период или за по-тежки пратки), а пратките им в рамките на България през същата година са 1 115 хиляди (милион и 115 хиляди).
Получателите на българските пратки зад граница са основно европейски компании, които в 88% от случаите получават документи. Болшинството от фирмите, които не изпращат документи, споделят, че изпращат мостри - 70%, 35% транспортират готови изделия или продукти, а 23% съответно имат резервни части и компоненти.
Всички тези данни станаха ясни при представянето днес от страна на DHL на представително проучване на пазара на куриерски услуги в България. То е проведено от TNS BBSS. Анкетирани са 500 компании от областите на производството на текстил и облекла, кожени изделия, тежка индустрия, високи технологии, електронни компоненти, продажби на едро, транспорт, банки и финанси, консултантски услуги, химическа промишленост, производство и дистрибуция на лекарства и козметика. Данните са събрани по време на стандартизирани интервюта от типа face-to-face.