Българското кисело мляко държи дял от около 60% на японския пазар. Това стана ясно на среща между посланика на Япония в България Цунехару Такеда и министъра на земеделието и храните Мирослав Найденов.
Близо 40 милиона японци консумират кисело мляко, посочи посланикът. „Ел Би булгарикум" ЕАД - единствената държавна фирма в млекопреработвателния сектор, която държи оригиналната закваска за българско кисело мляко и японската компания „Мейджи Деъриз" работят успешно по три лицензионни договора за развитие на производството на млечни продукти на база млечно кисели бактерии. Между двете фирми е подписано и споразумение за сътрудничество във връзка с наименованието „България" на киселото мляко в азиатския регион. В момента се прави опит пазарът на българското кисело мляко да се разшири и в други страни от Азия, посочи посланикът.
Той допълни, че България е известна и с розовото си масло в Япония. Износът на този български продукт значително нараства постоянно през последните години. Японският посланик каза, че България е интересен вносител на хранителни продукти, защото са качествени, вкусни и екологично чисти. Можете да разширите износът на плодове, зеленчуци, свинско и пилешко месо, както и на български вина за японския пазар, обясни посланикът.
Министър Найденов посочи, че България има изключително голям потенциал за производство на качествени и вкусни храни, но за съжаление в последните години той не е използван. Страната ни се превърна в нетен вносител на храни заради лошото управление. Новото правителство има желанието и волята това да се промени, отбеляза министърът. Той допълни, че освен киселото мляко и розовото масло, атрактивен продукт за японския пазар може да бъде и българското саламурено сирене, информира пресцентърът на земеделкото министерство.