През периода 2008-2010 г. близо една трета или 27.1% от предприятията с пазарно ориентирана дейност и над девет наети лица в България са осъществявали иновационна дейност.
Тези предприятия са реализирали на пазара нови или усъвършенствани продукти, производствени процеси или са приложили нови маркетингови и организационни методи.
В сравнение с 2008 г., през 2010 г. общата иновационна активност е намаляла с 3.7% , като спад се наблюдава при продуктовите, процесовите и организационните иновации. Единствено при осъществените
маркетингови иновации е регистрирано увеличение от 1.8%.
За този период най-висока е иновационната активност на големите предприятия, т.е. тези с над 250 души. Иновационната активност продължава да е по-характерна за предприятията, занимаващи се с
промишлено производство (31.1%), отколкото за тези, предоставящи услуги (22.0%).
Близо половината или 47.8% от предприятията с продуктови иновации са реализирали иновационен продукт, който е нов за техния пазар, а три от всеки четири са реализирали стоки или услуги, които са
нови само за тяхното предприятие.
През 2010 г. 19.5% от общия оборот на предприятията с технологични иновации е натрупан от продуктови иновации, реализирани на пазара през периода 2008 - 2010 година.
От предприятията с технологични иновации 22.4% са осъществили иновационно сътрудничество с други предприятия, научни организации и други партньори, като за големите предприятия този дял е 44.5%.