Борисов: До 2013 г. у нас ще се строят по 65 км магистрали годишно

14.09.2009 | 18:00
по статията работи: Петър Чернев
Еврокомисарят по транспорта: "Утрото за България е добро"
Борисов: До 2013 г. у нас ще се строят по 65 км магистрали годишно
Снимка: Biznews

През следващите 4 години правителството ще се стреми да строи по 65 километра магистрали годишно. Това намерение заяви днес премиерът Бойко Борисов в Министерския съвет, по време на представянето на пътните инфраструктурни обекти, които предстои да бъдат изградени у нас до 2013 г.

"Нещо повече, залагаме ресурс да правим проекти и от 2014 г. нататък. Колкото повече евро идват у нас, толкова по-реално всеки един гражданин ще усети, че сме държава-член на Европейския съюз. Пари и работа - това е реалната антикризисна програма", заяви Бойко Борисов.

До момента у нас са били строени по 11 километра магистрали годишно, заяви премиерът. Той даде за пример Холандия, където изграждането на пътища е по-интензивно - там се строят по 53 км годишно.

"Програмата на ресорните министри е амбициозна, но изпълнима", категоричен беше министър-председателят.

Борисов коментира и магистралите "Черно море" и "Тракия". Според него строежът на морската магистрала може да започне преди 2014 г., ако останат пари в бюджета или ако тя бъде отдадена на концесия. По отношение на "Тракия" Борисов заяви, че строежът й може да продължи най-рано през май-юни 2010 г., тъй като в момента липсва разрешение за строеж, процедурата по издаването на което е тромава.

Заместник-председателят на Европейската комисия и европейски комисар за транспорта Антонио Таяни, който присъства на представянето на пътните проекти, похвали Борисов и министрите му.

Той каза, че "утрото за България е добро" и заяви готовността на Европейския съюз да върви "рамо до рамо" със страната ни в развитието й.

В изказването си еврокомисар Таяни посочи, че оценява високо програмата на правителството за изграждането на пътните инфраструктурни обекти и я намира за амбициозна. "Тези пътища са нужни за вътрешния пазар на ЕС, където България трябва да се чувства интегрирана. Необходимо е да се разтварят връзките на Евросъюза, а България, като гранична негова държава, в това отношение ще има много важна роля", подчерта Антонио Таяни. Той изрази задоволството си след посещението си в софийското метро, в което обслужването е като в голяма европейска столица. "Ще следим отблизо и ще подпомагаме развитието на метромрежата тук", подчерта Таяни.

Акцент в днешната презентация бяха обектите с приоритет за правителството. На първо място беше посочено изграждането на АМ "Тракия", която според разчетите на Национална агенция "Пътна инфраструктура" и Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще бъде завършена през 2012 г.

Премиерът Бойко Борисов обясни, че най-вероятно магистрала „Тракия" ще бъде готова през лятото на 2012 г. Той обясни, че "под лятото разбирам 1 юни, защото нека се избият хората до морето, а ние можем да я пуснем на 30 август - пак ще е лято". Премиерът допълни, че сроковете се съкращават, защото когато готовите пари са налице, това привлича както чуждестранни, така и български фирми.

Според прогнозите на експертите АМ "Марица" ще бъде изградена напълно през 2013 г., а АМ "Струма" ще бъде в завършен вид през 2013 г.

На пресконференцията бяха представени и предстоящите инфраструктурни обекти по Оперативна програма "Регионално развитие". Първият етап на програмата включва 14 обекта с 24 пътни отсечки с обща дължина 302 км, а вторият - 25 пътни отсечки с дължина 358 км. Те ще бъдат реконструирани и рехабилитирани до 2012 г.

В периода 2010 - 2013 година предстои проектирането на ЛОТ 3 на АМ "Струма" (Кресненско дефиле).

През този период е залегнало и изготвянето на проекти за ЛОТ 6 на АМ "Тракия" (Бургас - Варна), АМ "София - Калотина", АМ "София - Гюешево", тунел "Шипка".

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев обясни, че правителството ще се постарае през следващите четири години по двете оперативни програми да бъдат усвоени към 1.2 млрд. евро. По думите му реалната работа по повечето проекти ще започне чак през 2011 г., а 2010 г. ще премине на „бавни обороти”, тъй като липсва готовност.

Плевнелиев обясни, че една от възможностите за осигуряване на финансиране за строеж на магистралите е отдаването им под наем. Той даде за пример "световния шампион” в това отношение Австрия и добави, че според него не само тол таксите са възможност за осигуряване на финансиране.

"В големите инфраструктурни проекти ще бъде даден шанс на всички. Изискванията няма да бъдат завишени дотолкова, че в тях да могат да участват само чужди фирми. Налице е достатъчно работа", заяви министър Плевнелиев.

 

Представяне на всички пътни проекти, които предстои да се проектират и изградят до 2013 г. може да видите тук.

 

 

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...