По разпореждане на министър-председателя Бойко Борисов двама ръководители в Агенция "Пътна инфраструктура" и един от съветниците на регионалния министър ще понесат отговорност заради недобрата организация при подготовката и въвеждането на електронната винетка, съобщи правителствената пресслужба.
Като член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" ще бъде освободен Веселин Давидов, който отговаря за електронната система за събиране на такси за използване на републиканската пътна мрежа.
С постовете си ще се разделят още Антон Антонов, директор на Националното тол управление в пътната агенция и Радослав Николов, съветник в политическия кабинет на министъра на регионалното развитие и благоустройството.
Проблемите с електронните винетки започнаха в началото на новата година. Най-общо те са свързани с невъзможност да се купи електронен стикер, продажба на две винетки за един автомобил и липса на потвърждение за конвертиран хартиен стикер в електронен. В допълнение се оказа, че на граничните пунктове не са поставени терминали за покупката на винетки. Заради проблемите управляващите решиха, че до 15 януари ще може да се кара без винетки като обясниха, че така или иначе годишните хартиени винетки за миналата година важат до края на януари. Премиерът Бойко Борисов обеща до 15 дни системата да заработи нормално и да има наказани.
До седмица ще стане известно дали ще има санкции и за фирмата-изпълнител, която отговаря за въвеждането на електронните винетки. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов в ефира на "Нова телевизия".
Глосов обясни, че негова оставка не е искана и той самият не е подавал такава. "Дейността на АПИ не се свързва само с продажбата на винетки, тя е много по-голяма – свързана е с изграждането на инфраструктура и т.н. Има си членове на управителния съвет, които отговарят за различни видове дейности. В случая колегата, който е уволнен, е човекът, който отговаря за винетките. Разбрах вчера вечерта за уволненията - това е преценка на премиера. Антон Антонов – шефът на тол управлението, е назначен през декември, но преценката му за освобождаване не мога да я коментирам", заяви той.
Глосов посочи, че в момента се извършва проверка на фирмата-изпълнител, след която ще се разбере дали и за нея ще има санкции. "Дали ще бъдат само тези хора, които ще поемат отговорност, или и фирмата изпълнител, това ще преценим през следващата седмица. Ако фирмата не е спазила графиците – това се проверява в момента, ще си понесе последствията, каквито са разписани по договор", заяви той.
По думите му има проблеми със софтуера за винетките, но на тях веднага се реагира и се отстраняват. "Но винаги има такива моменти и считаме, че в рамките на една седмица вече няма да има подобни проблеми. Увеличават се непрекъснато продажбите на винетки и това е нормално. Към момента има над 71 хил. продадени винетки за над 5 млн. лв. – т.е. системата вече започва да работи", посочи Глосов.
Според него външна намеса е причина за проблема с конвентирането на хартиените стикери в електронни винетки. "Това по-скоро е слабост в разработването на софтуера – да не се допуска въвеждането на един и същи номер повече от веднъж. Системата е тествана още от ноември месец, но към 17 ноември, когато беше въведена, не създаваше такива проблеми", заяви Глосов.