Броят на българските граждани с невалидни документи за самоличност нараства. Поради тази причина дирекция "Български документи за самоличност" ги приканва да подават навреме заявления за подмяната на личните си документи, съобщава МВР.
Според информацията на дирекцията пред гишетата на звената "Български документи за самоличност” няма опашки и напрежение, служителите обслужват гражданите максимално бързо. Това е повод отново да приканят хората, чиито лични документи са вече невалидни или срокът им изтича, да се възползват.
По данни на дирекцията за 2010 г. броят на невалидните лични карти е бил над 33 хил., а за миналата година над 64 хил. броя. Само за януари тази година той е 39,78 хил., за февруари – 29,98 хил., а за март – 16,922 хил.
Административната санкция е в размер от 20 до 150 лева. След подаване на заявлението за издаване на лична карта със заплатена такса за обикновена услуга, гражданите ще получат новия си документ в срок до 30 дни след приемане на заявлението.
Напомня се, че столичните звена "БДС” работят от 8:30 до 17:30 часа без прекъсване от понеделник до петък. Приемат се заявления за обикновена и бърза услуга – за лична карта и паспорт, и обикновена услуга за свидетелство за управление на МПС (само за подмяна, в случай на изтичане срока на валидност).
Всеки български гражданин следва да подаде заявление за подмяна на изтичаща лична карта в срок до 30 дни от датата на изтичане на нейната валидност. Всеки български гражданин, който живее на територията на страната, е длъжен в срок до 30 дни след навършване на 14-годишна възраст да поиска издаването на лична карта. В противен случай се налага административна санкция (глоба) в размер – от 20 до 150 лв. на родител, настойник или попечител. В тримесечен срок след изтичане на срока на валидност на паспорта, следва документът да бъде върнат. Не е задължително подаване на заявление за издаване на нов паспорт.