С близо 10% се е увеличил броят на покупките на българи в чужбина за година, достигайки 495 000. Изхарчените средства за периода от 20 декември 2015 г. до 5 януари 2016 г. бележат 5% ръст спрямо същия период година по-рано. Сумата надхвърля 23 млн. евро. Това става ясно от данни на Visa Европа и включват POS трансакции лице в лице, електронни покупки от чуждестранни сайтове и MOTO разплащания. MOTO трансакция се извършва при поръчки и плащания на стоки и/или услуги по телефон, факс, стандартна и/или електронна поща. Тези транзакции се извършват без физическо представяне на картата, като посредством цифровите бутони на POS терминалното устройство се въвеждат данните от картата и се попълват съответните дебитни известия.
От компанията отчитат, че по време на коледните и новогодишните празници, българските граждани са направили покупки на POS терминали лице в лице при чужди търговци на стойност с 4% по-голяма спрямо миналогодишния период, a стойността на общия потребителски разход почти запазва своя размер спрямо миналата година.
Покупките, направени онлайн към чуждестранни сайтове, са с над 6,5% повече от миналата година и надхвърлят 11,7 млн. евро. Това е с над 7,4% повече спрямо предходната година. Тези коледни и новогодишни празници, българите са предпочели да пазаруват онлайн преди всичко при търговци, регистрирани в Обединеното кралство, Люксембург, САЩ и Унгария. Най-предпочитаният ден за празнично онлайн пазаруване е бил 28 декември, когато изхарчената сума от българите за електронни покупки надхвърля 1 млн. евро или с близо 101% повече от същия ден на 2014 г.
От друга страна, по време на празничния период са извършени над 65 000 трансакции без присъствие на карта на обща стойност 2,4 млн. евро. Това е увеличение от над 38,5% от миналогодишния общ потребителски разход. Празничното пазаруване по този начин на разплащане е осъществен към търговци с регистрации в Гваделупа, Френска Полинезия, Финландия, Тайланд, Сейнт Китс и Невис и др.