Финансовите анализатори твърдят, че търсенето на онлайн видео реклами от страна на Ford Motor, Colgate-Palmolive и ред други компании ще допринесе за бума на онлайн рекламата през 2005г. и ще предизвика безпокойство за вестниците и телевизията.
В резултат на използването на текстовата реклама (текстовите рекламни съобщения) в търсачки като Google и Yahoo, заедно с нарасналия брой на високоскоростните интернет потребители, за първи път разходите за реклама ще надхвърлят 10 млрд. щ. д.
Според доклад на Goldman Sachs, рекламите на забавления, лекарства и автомобили са един от най-бързо растящите сегменти. Онлайн рекламата се превръща в "постоянен компонент" на големите рекламни кампании, което е в ущърб на старите медии.
Проблемите на вестниците ще продължат и през 2005 г., допълва доклад на Merrill Lynch, а съкращенията на големите рекламодатели като Sears и Кмарт Kmart "ще вземат своите жертви".
Тази година онлайн рекламата в САЩ ще възлезе на 4% от целият рекламен пазар, при 3.5% за миналата година. /yahoo.com