Българите купуват изключително нови автомобили в сравнение с другите европейци. Този всеизвестен факт сега бе подкрепен и от статистика, според която през 2013 г. у нас са били продадени 19 352 нови автомобила -спад с 0,3 на сто в сравнение с продажбите 2012 година. Тогава са били продадени едва 67 автомобила в повече, пише iNews.bg
Данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители сочат още, че само за декември 2013 г. у нас са били продадени над 2000 нови коли, а пикът в търговията на нови возила е бил през 2007 година, когато българите са купили над 55 хиляди бройки.
Сегашното ниво на продадени автомобили, което е малко над 19 хиляди, ни доближава до нивото на търговията с автомобили у нас преди 20 години, когато през 1992/93 г. са били продадени средно по около 19 500 нови коли.
От януари до декември 2013 г. на пазара на нови автомобили в ЕС са били продадени над 11 милиона и 850 хиляди коли, което обаче е спад в сравнение с предходната година от 1,7 на сто. През 2012 г. са били продадени малко над 12 милиона нови коли.
От страните членки на ЕС най-много автомобили през миналата година са продадени в Германия - над 3 милиона броя. Във Великобритания са продадени малко над 2 млн. броя автомобили, във Франция - около 1,8 млн., в Италия – около 1,4 млн., в Испания - около 700 хиляди, в Холандия - малко над 500 хиляди.
Най-значителен ръст в продажбата на нови коли през миналата година в рамките на ЕС е отбелязан в Естония - плюс 13 на сто. Следват Португалия, Великобритания, Полша и Унгария. Най-много се е свил пазарът на нови коли в Кипър - минус 35%. Следват Холандия и Румъния.
Страните, в които са продадени най-малко нови коли за 2013 г., са Кипър и Латвия - по около 10 хиляди.
Като цяло продажбата на нови коли за миналата година бележи най-големия си спад от шест години насам и от 2003 г., когато Асоциацията на европейските производители на автомобили започва да води подобна статистика.
Автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където е концентрирано около 1/4 от световното производство на автомобили. В тази индустрия са ангажирани около 5 на сто от работещите европейци, като само в Германия делът на производството на автомобили достига около 20% от цялата промишленост на страната.