Ново лого и слоган „Открий и сподели“ ще рекламират България като привлекателна туристическа дестинация. Това стана ясно по време на официалното представяне на новия бранд „България“.
"Вече имаме първите положителни оценки от бизнеса за цялостната стратегия на бранда", каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Той изрази надежда, че новата символика ще направи страната ни конкурентоспособна и разпознаваема сред чуждите туристи. С въвеждането на новата бранд стратегия се очаква след 5 години броят на туристите, посетили страната ни, да се увеличи с 25%.
Налагането на националния туристически бранд "България" ще започне от септември 2013 г. Трябва да се разработят в момента комуникационните мероприятия, които са предвидени и информационно-рекламни материали, които ще бъдат разработени. Проведени са тестове на 4 визуални концепции в 11 държави, за да се избере тази концепция спрямо резултатите от проучванията. Това стана ясно по време на днешното събитие, информира агенция "Фокус".
Новото лого на бранд "България". Източник на снимката: МИЕТ
Визуалните елементи на бранд „България“ интегрират символите на слънце и цвете. Те са разположени в различни комбинации с други символи, представящи възможностите на страната ни като туристическа дестинация. Освен националното лого и слоган, са разработени и десет под-бранда за различните видове туризъм. За избора на новото лого и слоган са направени проучвания сред български и чужди туроператори и туристи в 11 държави, информира МИЕТ.
В хода на работата по създаване на бранд България са били създадени 15 визуални насоки, четири от които бяха тествани в 12 държави. Избраната концепция представя многообразието и приятелското настроение на дестинация България. Тя приканва туристите да откриват нови и нови аспекти на страната. Визуалните елементи интегрират символите на слънце и цвете и се представят в различни комбинации със символи на многообразните възможности за туризъм, които предлага България. Овалните форми и свежите цветове допълват позитивното излъчване на бранда. Бранд системата е гъвкава и отворена за добавяне на нови лога и символи в бъдеще.
Логото е само визуалният ефект от цялата свършена работа, обясни Маринов. По негови думи е разработена национална бранд стратегия за националния туризъм. Проектът за изготвянето на туристическия бранд "България" струва 1 400 000 лв. – това е сумата, предложена от изпълнителя. По Оперативна програма „Регионално развитие” са отпуснати 2 800 000 лв. за изготвянето на туристическия бранд.
"Очаква се възходящо развитие на туризма през 2013 г. според данни на туроператорите". Това каза заместник-министър Маринов по време на представянето на новото лого на България като част от проекта за туристически бранд "България" Той добави: „За конкретни цифри – ще можем да говорим след края на март. Що касае бранд стратегията – това е стратегия с хоризонт 10-15 години”.