България е "най-агресивна" в опитите си да привлече 7-те милиарда евро инвестиции на "Фьост Алпине"

10.03.2008 | 13:46
по статията работи: Лили Бончева
По данни на говорителя на концерна най-важна роля за избора на концерна ще имат логистиката, снабдяването със суровини и инфраструктурата
България е "най-агресивна" в опитите си да привлече 7-те милиарда евро инвестиции на "Фьост Алпине"

На около 7 млрд. евро се изчислява размерът на инвестициите, които австрийският стоманодобивен концерн „Фьост Алпине” възнамерява да направи в района на Черно море, пише в броя си от понеделник в. „Дер Щандарт”, цитиран от Агенция „Фокус”.

Намеренията на компанията да инвестира в региона доведе до остра конкуренция между България и Румъния, които се опитват по всякакъв начин да привлекат на своя страна инвестиционната програма на „Фьост Алпине”. В "гонката" се включи и Украйна, която обяви, че може да предостави за целта пристанището си „Пивдений” край Одеса. Турция също е сред чакащите, въпреки че не е спрягана за един от фаворитите.

Особено емоционално се приема дебатът между България и "по-големия й брат Румъния". „Настроението може да се определи като това между Германия и Австрия”, казва запознат с плановете представител на австрийския концерн. Българите разчитат да спечелят на своя страна инвестицията главно заради предлагания от тях евтин ток, а румънците заради автомобилната им промишленост, която се нуждае от подобни суровини.

Дипломатически кръгове в Букурещ съобщиха миналата седмица, че София желае инвестицията на всяка цена. Това се потвърди и от приближени до мениджмънта на „Фьост Алпине” лица, които смятат, че „българите са най-агресивни”. Румъния печели главно с бързо развиващата се автомобилна индустрия и по-добрата инфраструктура. Миналата седмица австрийският канцлер Алфред Гузенбауер и румънският му колега се споразумяха да започне изграждането на морски път по Дунав, който ще е от полза на концерна.

По данни на говорителя на „Фьост Алпине” Герхард Кюрнер доставката на електроенергия не играе толкова важна роля, колкото логистиката, снабдяването със суровини и инфраструктурата. През лятото се очаква да бъде изберан най-подходящият от десетте кандидати, а през есента ще бъде обявено и окончателното решение на концерна.


„Фьост Алпине” е един от водещите европейски концерни за преработка със собствена стоманодобивна база. Петте поделения – стомана, благородна стомана, системи за железопътен транспорт, профили и автомобили заемат водещи позиции на световните пазари. Компанията е представена в над 50 страни по целия свят, където има повече от 350 предприятия. За „Фьост Алпине” работят повече от 40 000 души, които допринасят за реализирането на годишен оборот от над 10 млрд. евро. От 1995 г. насам основни собственици във „Фьост Алпине”, чийто акции се търгуват на фондовата борса във Виена, са австрийски граждани с 43% дялово участие. 10,7% от капитала на изцяло приватизираното дружество се държат от работещите в предприятието. Повече от 40% от оборота на концерна идва от поръчки за автомобилната индустрия, железниците и авиопроизводството. Едновременно с това австрийският концерн е един от основните партньори на много предприятия в сферата на машиностроенето, енергетиката, производството на стоки за бита, транспорта и логистиката. В България "Фьост Алпине" инвестира активно от няколко години. Дружеството е един от стратегическите партньори на "Кремиковци". Неколкократно дори са се появявали слухове, че австрийците могат да купят металургичния комбинат. "Фьост Алпине" е мажоритарен собственик и на "Асарел Медет" в Панагюрище - най-голямото предприятие на Балканите за преработка на медна руда.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 28.06   1098 г. – Рицарите от Първия кръстоносен поход разбиват селджукския военачалник Карбука при Антиохия. 1243 г. – Започва понтификата на папа Инокентий IV. 1519...