Продажбите на нови автомобили в България и ЕС като цяло бележат ръст, отразявайки продължаващото от две години насам възстановяване на автомобилния пазар в региона. Това показват данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
За цялата изминала година регистрацията на нови автомобили в България се е повишила с 15,4% до 23 500 броя коли спрямо 20 359 броя през същия период на 2014-а година, показват данните на ACEA. По този показател нашата страна е в т.нар. "златна среда", заемайки десето място в целия Европейски съюз.
Данните на асоциацията сочат, че продажбите на нови автомобили в България са нараснали през декември с цели 62,6% на годишна база до 3141 броя спрямо 1932 преди година. Повишението през ноември бе с 33,5%. По този показател нашата страна заема престижното трето място сред всички 28 страни-членки на ЕС, изпреварена единствено от Холандия и Кипър.
Продажбите на нови пътнически автомобили в ЕС се повишиха за 28-и пореден месец с 16,6% в сравнение с ноември 2014-а. Това представлява най-солиден растеж не само за цялата изминала година, но и за продължаващия от две години насам позитивен тренд.
В рамките на 2015-а година регистрацията на нови автомобили на Стария континент се повиши с 9,3% спрямо предходната година до общо 13 713 526. Това е с над 1 милион повече от общия обем на регистрациите за предходната 2014 година, като само в рамките на декември бяха регистрирани 1 109 927 нови автомобила.
От асоциацията отбелязват, че темпото на растеж при продажбите на нови автомобили във всички водещи европейски пазари се увеличава, информира Българското национално радио. По-добър ръст през декември регистрират продажбите на нови автомобили в Испания – с 20,7%, Италия, Франция, Великобритания и Германия.
Ръст през декември отчитат продажбите на нови автомобили на френските компании PSA Group (скок с 21,4% на продажбите на автомобили от марките Peugeot и Citroen) и Renault Group (ръст с 27,9% при продажбите на автомобили с марките Renault и Dacia), както и на италианската FCA Group (повишение с 19,4%) и на немската BMW Group (с 19,9%).
Въпреки огромния скандал с вредните емисии, продажбите на Volkswagen се увеличават през декември с 6 на сто. Сделките с автомобили на цялата групировка, включващата и марките Audi, Porsche, Skoda и SEAT, нарастват с 4,7 процентни пункта.