Чуждестранните туристи считат, че основните проблеми на страната ни като туристическа дестинация са лошото благоустройство, мръсотията и липсата на сигурност. Това показват изследвания, направени сред българи и чужденци, във връзка със създаването на новия бранд "България”, съобщи iNews.bg.
В очите на чуждестранните туристи, посещавали България, тя е евтина страна с море и слънце.
Според тази статистика през 2011 г. 8,7 млн. туристи са посетили България. От тях 4,5 млн. души са дошли у нас на ваканция или почивка, а 1 млн. души са били в страната на бизнес туризъм.
Според проучванията 80% от посетилите България твърдят, че са склонни отново да дойдат у нас, докато 62 на сто от анкетираните са заявили, че са посещавали страната повече от един път. 90% от чуждестранните ни гости пък твърдят, че са удовлетворени от ваканцията си в България.
Факторът, който най-много влияе върху избора на дестинация, се оказват цените. След тях се нареждат настаняването и климатът, които изпреварват обслужването и чистотата. Сигурността се нарежда едва на шесто място, а след нея са факторите природа и забележителности.
От своя страна, българските туристи смятат, че страната ни разполага с прекрасни дадености, като море, планина, климат и историческо наследство.
Основните символи, с които българите свързват страната си, са розата, морето, минералните извори и планините. 62 на сто от чужденците определят морето и плажовете като най-запомнящото се нещо у нас. 56% асоциират България със слънцето, а 42% - с ритуалите и занаятите. Ето защо бъдещият бранд на страната ще акцентира именно на слънчевия климат и културното наследство.
Родните туроператори възприемат България преди всичко като страна с климат, благоприятен за туризъм (84%). 81 на сто пък я свързват с красивата й природа. Страната ни е смятана и за подходящо място за ваканция за младежи, според 68% от респондентите. Най-често обаче чуждите туроператори, работили с България, са най-впечатлени от красивата й природа.