За дванадесета поредна година България се включва в Международното туристическо изложение INTOURMARKET, което се провежда от 11 до 13 март в Москва, Русия.
Руските туристи са най-многобройната група сред чужденците, избрали за почивката си България. През 2016 г. общо 531 800 руснаци за почивали тук.
Страната участва с национален щанд от 128 кв.м, организиран от Министерството на туризма. Водещият слоган за дестинацията е "България – открий и сподели" (слоганът беше предложен от фирмата, изработила и туристическо лого на България, което предизвика неодобрение и бе отхвърлено - бел. ред.), а фокусът е върху масовите и специализираните продукти – летен и културен туризъм, балнео-, СПА и уелнес, организиран детски и младежки туризъм и др.
На него се представят пет неправителствени организации, общини, туроператори и туристически агенции.
В рамките на изложението на 11 март ще се състои българо-руска кръгла маса «Здраве и отдих – съвременни тенденции в развитието на туристическите услуги» с участието на министъра на туризма Стела Балтова.
Поканени са представители на български и руски туристически организации, дипломати, кметове и експерти от общински администрации, както и представители на Федералната агенция по туризъм на Русия, Асоциацията на туроператорите на Русия, Руския съюз на туристическата индустрия и руски висши учебни заведения. На форума ще бъдат обсъдени актуални въпроси, свързани с развитието на балнеоложкия и рехабилитационния туризъм, сътрудничеството за насърчаване на детския отдих в българските черноморски и СПА курорти и др.
По време на борсата в Москва ще се състоят и други двустранни срещи, които ще набележат конкретни мерки за насърчаване на партньорството в областта на културния и поклонническия туризъм, регионалното сътрудничество и др., съобщават от ресорното министерство.