България ще се представи официално с информационен щанд на площ от 60 кв.м на международното туристическо изложение Vakantiebeurs, коeто ще се проведе от днес до 14 януари в град Утрехт, Холандия.
Vakantiebeurs е борса, отворена за масова публика и професионалисти. На нея през 2006 г. са се представили над 1500 изложители, посетителите са били близо 240 000. Провежда се за тридесет и шести път, съобщиха от Държавната агенция по туризъм.
Очаква се на изданието през 2007 г. на изложението посетителите да бъдат над 250 000, над 30 000 от които са представители на туристическия бранш. България ще се представи за девети пореден път на борсата Vakantiebeurs.
Въпреки информационния характер на организирания от Държавната агенция по туризъм щанд, на изложението със свои програми ще се представят и 6 туристически фирми, както и община Смолян. Това участие цели привличане на холандски туроператори, които да включат България в своите каталози, както и иницииране на продажбите сред масовата публика. През 2006 г. на българския щанд на борсата в Утрехт се представиха 8 български фирми.
Холандия е от традиционните пазари за българския туристически продукт. Дори в годините на прехода, той остана относително стабилен. През 2005 г. България е била посетена от 48 450 туристи от Холандия. Това представлява ръст от 47,63% спрямо 2004 г. През първите 10 месеца на 2006 г. холандските туристи в България са 58 715, което представлява ръст спрямо същия период на миналата година от 26,23%. Холандците са една от най-пътуващите нации в целия свят. Те имат 2 или 3 задгранични пътувания през годината. Поради географските специфики на страната, туристите търсят основно слънчеви дестинации. Друг добре продаван продукт са планините. Наблюдава се тенденция към намаляване търсенето на къмпинги за сметка на организираните пътувания. Един от най-важните аргументи за решение за избор на място за почивка е цената. Не винаги обаче тя играе решаваща роля, защото в много от случаите туристите държат и на доброто качество.
Въпреки че пакетите за България надвишават ценовите равнища на някои екзотични дестинации, очаква се и през тази година тенденцията на висок ръст туристи от Нидерландия да се запази. Най-добре продаваните пакети за България на този пазар са море, културни обиколки, планински туризъм и ски и т.нар. Fly and Drive. България присъства в каталозите на над 30 от най-големите холандски туроператори. Предлагат се всички туристически продукти – морски, планински и ски туризъм, културен, селски и еко туризъм.