България ще рекламира туризма си в Румъния

26.09.2012 | 15:48
по статията работи: Теодора Пенева
Над 500 хил. румънци са посетили страната ни между януари и юли тази година
Иво Маринов, зам.-министър на икономиката, енергетиката и туризма
Иво Маринов, зам.-министър на икономиката, енергетиката и туризма
Снимка: МИЕТ

През 2013 г. на пазара на Румъния ще стартира интегрирана рекламна кампания за България като туристическа дестинация. Това съобщи зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на третото представяне на България като дестинация за целогодишен отдих в Букурещ, Румъния, информираха от пресцентъра на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).

Проектът ще се финансира чрез Оперативна програма „Регионално развитие“ (ОПРР). По думите на Иво Маринов румънският пазар е традиционен за българския туризъм и през последните години делът на северната ни съседка непрекъснато се увеличава. От началото на 2012 г. до месец юли повече от 502 хил. румънски туристи са посетили страната ни, като се очаква с данните от август и септември този брой да се увеличи.

Българо-румънският форум е организира съвместно от Службата за търговско-икономически въпроси към МИЕТ и Националната асоциация на туристическите оператори на Румъния (АНАТ). В него взеха участие близо 70 собственици на хотели и туристически агенции от България, представители на 20 медии от двете държави, както и кметове на общини от двата бряга на р. Дунав, областни управители, председатели на търговско-промишлени палати и др.

България, която е позната основно с летния си морски и със зимния си планински туризъм, беше представена като държава със сериозен потенциал в областта на културния, еко- и спа, селския и голф туризма, както и в други специализирани форми в сектора, се казва още в съобщението на ресорното ведомство. Няколко български града са представили своите регионални възможности за развитие на туризма, като София, Велико Търново, Русе и Пловдив кандидатстват за европейска столица на културата през 2019 г.

Друга възможност за популяризиране на отрасъла е Дунавската стратегия, по която България и Румъния  са съкоординатори на приоритетна ос 3 (туризъм, култура и мултикултурен  диалог). По думите на Иво Маринов  през следващата година предстои създаването на общ бранд „Дунав“, което ще ни осигури възможност да предлагаме съвместно общи туристически продукти пред трети страни.

Срещата, посветена  на туризма в Букурещ, е стартирала с  подписването на меморандум за сътрудничество между областите София и Прахова.

От МИЕТ допълват, че традиционно този стопански сектор осигурява между 12 и 14% от БВП  на България. Очаква се през тази година приходите от международен туризъм в платежния баланс на страната да надхвърлят 3 млрд. евро.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...